شناسه خبر: ۱۶۱۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

شورای شهر مشهد در تردید بین انتخاب ۲ عضو

شورای اسلامی شهر مشهد در تردید بین انتخاب ۲ عضو خود قرار گرفته است یا باید عضو رفع تعلیق شده را دوباره در جمع خود بپذیرد و یا عضو علی البدلی که به جای این فرد رفع تعلیق شده به شورا راه یافته است را و در این میان رییس شورا جلسات علنی را تا تعیین تکلیف این ۲ عضو، تعطیل اعلام کرده است.

شورای شهر مشهد در تردید بین انتخاب ۲ عضو

به گزارش مشهد فوری؛ رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امکان برگزاری جلسات علنی شورا به دلیل مساله حقوقی تعیین تکلیف وضعیت "هاشم دائمی" عضو رفع تعلیق شده شورا وجود ندارد.

حسن موحدیان افزود: نامه قضایی رفع تعلیق "هاشم دائمی" عضو تعلیقی این شورا اواخر شهریور ماه دریافت و درخواست بازگشت این عضو به فرمانداری داده شد.

وی اضافه کرد: نامه درخواست برقراری حقوق این عضو نیز به شهرداری داده شده است اما «خلیل موحد» عضو جایگزین شورا ادعا دارد که ۶ ماه از تعلیق این عضو گذشته است و از لحاظ قانونی امکان بازگشت وجود ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از آنجا که تشکیل جلسه شورا با ۱۶ عضو امکان‌پذیر نیست، منتظر تعیین تکلیف این موضوع از سوی فرمانداری هستیم.

ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با ۱۵ عضو از نیمه مرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد.

تهدید به استعفا

سخنگوی شورا شهر مشهد نیز امروز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته است "چند روز است به بهانه یک اختلاف، شورای شهر مشهد تعطیل است، کار مردم روی زمین مانده چون برخی نمی توانند تصمیم بگیرند و برخی دیگر نیز می خواهند به هر طریقی در شورا روی صندلی بنشینند، برای حل مشکل امروز استعفای خود را به شورای شهر تقدیم خواهم کرد."

موسی الرضا حاجی بگلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نامه ارسالی شورای شهر به فرمانداری خواسته شده تکلیف ۲ عضو علی البدل شورا مشخص شود که کدام یک باید شورا را ترک کنند.

وی اضافه کرد: "هاشم دائمی" به عنوان عضو اصلی شورا باید در جلسات علنی حضور داشته باشد و فرمانداری باید در خصوص ۲ عضو علی البدل تعیین تکلیف کند.

سخنگوی شورا شهر مشهد گفت: این که هیات رییسه شورا تصمیم به لغو جلسات علنی گرفته است مورد تایید نیست و این فقط تصمیم رییس شورا است.

 

 

ارسال نظر