شناسه خبر: ۱۶۱۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

یک روایت تکان‌دهنده از ماجرای رفتار دور از انسانیت در یک مرکز نگهداری معلولین/ معاون دادستان پیگیری کرد

معاون دادستان گفت: ما به عنوان مدعی العموم از کمبود مراکز، حجم مددجویان و برخی محدودیت‌ها اطلاع داریم ولی تمام این عوامل نمی‌تواند دلیل توجیه کننده‌ای بر عدم نظارت باشد.

یک روایت تکان‌دهنده از ماجرای رفتار دور از انسانیت در یک مرکز نگهداری معلولین/ معاون دادستان پیگیری کرد

به گزارش مشهد فوری؛ روز گذشته خواهر یک معلول ذهنی که برادرش در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری می‌شود در تماس با #اخبارمشهد نکاتی از آزار و اذیت برادر خود را روایت کرد که تکان دهنده بود؛ آنقدر تکان‌دهنده که حقیقتا قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

از آنجایی که ما نمی‌توانستیم مسئله را به عنوان یک رسانه راستی آزمایی کنیم بلافاصله در تماس تلفنی با معاون دادستان این موضوع را پیگیری کردیم.پس از بررسی‌های انجام شده امروز عابدین‌زاده معاون دادستان در گفتگو با اخبار مشهد توضیحاتی را ارائه داد.

خانم عابدین زاده گفت: موضوع اعلام شده پیرامون نقض حقوق معلولین در یکی از مراکز بهزیستی مورد بررسی قرار گرفت و نواقصی در مرکز مشاهده شد؛ عدم وجود نیروی کافی، عدم تخصص نیروهای فعال، عدم نظارت مدیران مرکز و البته عدم نظارت مناسب سازمان بهزیستی از جمله موارد تخلفات و نواقص بود که بررسی بیشتر نیز انجام خواهد شد.

معاون دادستان ادامه داد: ما به عنوان مدعی العموم از کمبود مراکز، حجم مددجویان و برخی محدودیت‌ها  اطلاع داریم ولی تمام این عوامل نمی‌تواند دلیل توجیه کننده‌ای بر عدم نظارت باشد؛ همچنین نتایج نهایی بررسی نیز‌ متعاقباً اعلام می‌شود.

خبرنگار : محمد اکبرپور طرقی

 

ارسال نظر