شناسه خبر: ۱۶۱۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

افتتاح و واگذاری 80 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد تربت جام

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از افتتاح و واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در تربت‌جام خبر داد.

افتتاح و واگذاری 80 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد تربت جام

به گزارش مشهدفوری؛ با حضور یعقوبعلی نظ‌ری استاندار خراسان رضوی، رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان تربت جام، 80 واحد مسکونی، تحویل مددجویان کمیته امداد شهرستان تربت جام شد.

رضا سلم‌آبادی در سفر به شهرستان تربت‌جام با بیان اینکه تمام تلاش خود را در رفع مشکلات مسکن مددجویان به کار گرفته‌ایم، به جزئیات آیین افتتاح و واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰ واحد مسکونی در این شهرستان برای مددجویان خریداری و تامین شد. وی اظهار کرد: پس از بررسی های انجام شده توسط کارشناسان کمیته امداد و همچنین مذاکره با مالک هر واحد به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان خریداری گردید.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تقدیر از مالک پروژه آقای زارع برای ارائه تخفیف ویژه‌به مددجویان کمیته امداد ، عنوان کرد: اکنون ۸۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در تربت‌جام خانه‌دار شده‌اند که از این تعداد ۶۳ خانوار اهل تسنن و ۱۷ خانوار اهل تشیع هستند. وی زیربنای مفید هر واحد را ۷۵ متر و زیربنای غیر مفید را ۸۵ متر اعلام کرد و گفت: واحدها در بلوک‌های ۶ واحدی ساخته شده و در کل پروژه جانمازی شده اند. سلم‌آبادی خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای خرید هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان به صورت وام از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان مساعدت نموده است، همچنین مبلغ ۳۰ میلیون تومان توسط خود مددجو و نیکوکاران تأمین شده والباقی نیز در زمان انتقال سند پرداخت می‌شود. وی با بیان اینکه اکنون تمامی ۸۰ مددجوی تحت حمایت تربت‌جامی در منازل خود ساکن هستند، تصریح کرد: در تربت‌جام بالغ‌بر ۴۰۰ نفر مددجوی فاقد مسکن داریم، البته بیش از ۲۰۰ نفر این افراد در پروژه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. 

 

image_2023-11-06_13-34-47

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه از انعقاد دو تفاهم‌نامه برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها برای ساخت ۱۳۰۱ واحد مسکونی با بنیاد علوی است که تاکنون ۶۰۴ واحد تحویل شده و یا آماده تحویل است، همچنین تفاهم‌نامه دیگر برای ساخت ۲۴۰۰ واحد با همکاری سپاه بوده که تاکنون حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی یا تحویل داده شده و یا آماده تحویل هستند.

وی با اشاره به اینکه باهمکاری بانکها و تخصیص اعتبارات به موقع تا پایان امسال ۲۵۰۰ واحد مسکونی را تحویل مددجویان خواهیم داد، عنوان کرد: این تعداد واحدها مربوط به تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی است. مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: بیشتر واحدهایی که احداث می‌شوند مربوط به مناطق روستایی هستند. برای مددجویان شهری بیشتر در قالب نهضت ملی مسکن اقدام می شود.

سلم‌آبادی اظهار کرد: بالغ‌بر ۲۲ هزار خانوار مددجوی بالای دو نفر در سطح شهر و روستاهای خراسان رضوی فاقد مسکن و یا مسکن‌ مقاوم هستند. نیکوکاران می توانند برای مشارکت در ساخت مسکن مددجویان کد #۰۵۱*۸۸۷۷* را شماره گیری نمایند.

 

ارسال نظر