شناسه خبر: ۱۶۱۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد

افزایش مهاجرت پرستاران مشهد / دغدغه اصلی پرستاران پایین بودن حقوق است

رئیس خانه پرستار مشهد گفت: دغدغه اصلی پرستاران حقوق است و همچنین به خاطر ناعدالتی در خصوص دستمز و سختی کار آمار مهاجرت پرستاران یا تغییر شغل آن‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است.

افزایش مهاجرت پرستاران مشهد / دغدغه اصلی پرستاران پایین بودن حقوق است

به گزارش مشهد فوری، فاطمه بحرینی در گفت و گو با اخبار مشهد اظهار کرد: دغدغه اصلی پرستاران حقوق است چرا که به اندازه زحمتی که انجام میدهند دستمزد دریافت نمی‌کنند.

رئیس خانه پرستار مشهد گفت: در سال‌های اخیر هر زمانی افزایش دستمزد صورت گرفت از مزیت‌های دیگرشان کم یا محروم شدند مثلا زمانی که قانون دستمزد فوق‌العاده و ویژه گذاشته شد در همان سال مالیات‌ افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: حقوق اضافه کاری برای پرستاران بین ۱۵هزارتومان تا ۳۵هزارتومان است و از این مبلغ مجدداً مالیات کسر می‌شود به علاوه اینکه کار بیش از اندازه از پرستاران انتظار دارند.

بحرینی افزود: ما در تمام رده‌ها کمبود نیرو داریم و تنها کسی که می‌تواند جور بکشد پرستار است  چون اینکه مسئولیت بخش‌ها و شیفت‌ها با پرستاران است بعضی اوقات هم مجبور می‌شوند وقتی منشی یا هر شخص دیگری نیست کار آن‌ها را انجام بدهند.

رئیس خانه پرستار مشهد نشان کرد: تعداد پرستاران در مشهد و ایران به خاطر ناعدالتی در خصوص دستمز و سختی کار روز به روز در حال کم شدن هستند آمار مهاجرت پرستاران یا تغییر شغل آن‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ایران پایین ترین سطح حقوق را برای پرستاران لحاظ کرده است پرستاران در زمان بحران کرونا پای کار بودند اما متاسفانه وعده‌های مسئولین در زمان کرونا برای پرستاران در همان حد وعده بود و عملی نشد.

 

خبرنگار: ریحانه ایاز

ارسال نظر