شناسه خبر: ۱۶۱۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

حوزه وقف مشارکتی در آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است

مدیر توسعه وقف و مشارکتهای اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: به پاسداشت نیات پاک و خالص متقاضیان بسیاری که با مبالغ خرد می‌خواستند نامشان در زمره واقفان رضوی ثبت و درج شود، حوزه وقف مشارکتی، با شعار "همه می توانیم یک واقف باشیم" شروع به کار کرده است.

حوزه وقف مشارکتی در آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است

به گزارش مشهد فوری؛ حجت الاسلام عبدالرضا اصغری با بیان این که فرایند وقف تسهیل شده است افزود: سامانه برخط وقف رضوی vaghf.razavi.ir پذیرای وقف هموطنان در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: گستره نقش آفرینی وقف در حوزه خدمات اجتماعی بسیار وسیع است و محرومیت زدایی، اشتغال زایی، توانمندسازی، ارائه خدمات و تسهیلات به زائران و مجاوران، توسعه مشارکت های اجتماعی با محور قراردادن تشکل های مردم نهاد برخی از عرصه‌های این حوزه است.

مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: بدیهی است، هیچ یک از طرحهای آستان قدس رضوی متوقف بر مشارکت نخواهد بود و این امر بستری است تا عاشقان به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) بتوانند با هر بضاعت و توانی در این طرح ها مشارکت کرده و در آن سهیم باشند.

اصغری افزود: وقف سلامت از دیگر حوزه های وقف است و هم اینک مکانهای مختلفی از جمله بیمارستان رضوی، دارالشفای امام رضا(ع)، بیمارستان امام رضا(ع) در تربت جام، چناران و مشهد، بیمارستان منتصریه و دیگر موارد بر محور وقف سلامت در حال فعالیت و گسترش است.

image_2023-11-23_11-00-49

وی اضافه کرد: وقف فرهنگی نیز از دیگر عرصه های وقف است فعالیت های گسترده آستان قدس رضوی در حوزه بانوان، جوانان همچنین فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت از طریق بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(ع) و همچنین دانشگاه های رضوی و دانشگاه امام رضا(ع) تنها بخشی از ثمرات وقف در حوزه فرهنگی آستان قدس رضوی است.

مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در عرصه عمرانی نیز در بخش های مختلف شاهد ثمرات این سنت حسنه هستیم. توسعه حرم مطهر رضوی و همچنین ایجاد تسهیلات استراحتگاه های بین راهی میقات الرضا، زائرسرا، زائرشهر رضوی، کتابخانه ها برای زائران و مجاوران از جمله خدمات این آستان در این عرصه است و هم اکنون نیز ساخت رواق زیر سطحی شیخ بهایی از طریق وقف مشارکتی در حال انجام است.

اصغری افزود: وقف چشمه ای همیشه جاری است و همه می توانند واقف رضوی باشند. در نهضت وقف رضوی همه ما باید سهیم، مبلغ و مروج باشیم از این رو در وقف سنتی متوقف نشده ایم و شیوه های نوین وقف را مد نظر داریم و هم اینک پژوهش در خصوص وقف بیمه عمر، وقف تسهیلات بانکی، وقف رمز ارزها و ارز دیجتال(توکن‌ها) آغاز شده است و برآنیم تا با ارائه مشاوره به واقفان خیراندیش، وقف نامه های پویا بتواند نیات واقفان را مانا و ماندگار به دست آیندگان برساند.

وی ادامه داد: کلیدواژه های "وقف" و "نذر" در آستان قدس رضوی به قدمت عشق و ارادتی است که در دل مردم این آب وخاک به اهل بیت پیامبر (ص)ریشه دوانده است و آستان قدس رضوی عزم خود را در اجرای نیت واقفان و حفظ و حراست از موقوفه هایی مصروف می دارد که با نیاتی برخاسته از خیرخواهی و نهایت ارادت تقدیم ساحت امام رضا(ع) شده است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر