شناسه خبر: ۱۶۲۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش‌و پرورش:

نهضت سواد آموزی صرفا ارائه یک خدمت اجتماعی نیست، حل مسائل اجتماعی‌ست

گردهمایی معاونین سوادآموزی سراسر کشور با حضور علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش و فرشته حشمتیان مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت در سالن شهید سعیدی مشهد مقدس با محوریت سیاست‌ها چالش‌ها و برنامه‌های آموزشی در گام دوم نهضت سوادآموزی برگزار شد.

نهضت سواد آموزی صرفا ارائه یک خدمت اجتماعی نیست، حل مسائل اجتماعی‌ست

به گزارش مشهد فوری؛ در این گردهمایی علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: در نهضت سوادآموزی، بحث تبیین و روایت را باید امری جدی دانست؛ زیرا قائل بر این هستیم که نهضت صرفا ارائه خدمات اجتماعی نیست بلکه حل مسائل اجتماعی است. وی گفت: یکی از بزرگترین مسائل نهضت بزرگسالان، نداشتن دیدگاه دقیق نسبت به خود و جریان های پیرامون اش است.

عبدی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی یکی از پر اهمیت ترین نرم افزار ها است که روایت و الگو برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب، روزی که  نهضت با نگاه دقیق امام خمینی اتفاق افتاد، جمهوری اسلامی درگروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۴۷ درصد باسواد داشت؛ اما اکنون در همین گروه سنی حدود ۵۰ درصد پیشرفت کرده ایم و ۹۸ درصد با سواد داریم.

وی ادامه داد: مسئله پیشرفت در نهضت را اگر در بعد روایت عادی باشد، کسی که تحت تاثیر جریانات رسانه ها قرار گیرد این گونه میپندارد که کل دنیا رشد کرده و پیشرفت ما طبیعی است و جای افتخار ندارد. عبدی تصریح کرد: اگر اصول روایت را بشناسیم، می‌دانیم شتاب ما در بحث نهضت ۲/۵ برابر دنیا بوده است. آمار پیشرفت کل دنیا در این ۴۰سال گذشته، ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد که ما در این زمینه ۵۰ درصد پیشرفت کرده ایم.

معاون وزیر با اشاره بر ابعاد نهضت سوادآموزی اظهار کرد: یکی از ابعاد نهضت که باید اهمیت داده شود مقفول و مظلوم دیده شدن در روایات مختلف است؛ یعنی پیشرفت هایی که نهضت متبری آن بوده ودیده نشده است. برخی، افراد غافل هستند که در اوج داشتن جایگاه می‌توانستد پیشران این جریان باشند اما جریان نهضت را نادیده گرفتند. وی در ادامه گفت: در دوسال اخیر سخت ترین دوران نهضت را به دلیل روایت افرادی که مناح نام داشتند و غیر مناح عمل می‌کردند، تجربه کردیم.

عبدی خطاب به معاونین سوادآموزی کشور بیان کرد: مهم ترین وظیفه شما قبل از رساندن روایت صحیح به مردم، رساندن روایت صحیح به متولیان امر و مدیران کشور کشور است. رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش در پایان مطرح کرد: معتقدیم مسیر طولانی در پیش داریم و علاوه بر اینکه خودمان را باید روایت کنیم باید در کتاب ها و کلاس های نهضت، کل نظام جمهوری اسلامی را هدف روایات خود قرار دهیم.

 

ارسال نظر