شناسه خبر: ۱۶۲۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

سپاه شریک کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در مراسم اهدای ۲۰۰ دستگاه یخچال ویژه نیازمندان گفت: سپاه شریک کمیته کمیته امداد است و با کمیته امداد در زمینه های مختلف همکاری دارد.

 سپاه شریک کمیته امداد است

به گزارش مشهد فوری؛ رضا سلم آبادی در مراسم اهدای ۲۰۰ یخچال به نیازمندان در قالب طرح «شهید رجایی» با همکاری بسیج کارمندان سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: در قالب طرح شهید رجایی در سال گذشته ۳۰ دستگاه یخچال به نیازمندان اهدا شد و این رقم به ۲۷۰ واحد افزایش یافته است که نشان از همراهی خوب نیکوکاران در کمک به نیازمندان دارد. وی با اشاره به امام رضا (ع) که فرمودند: کسانی که حقوق فرد مومن را می دهند هم خدا و هم فرشتگان را به او افتخار می کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن قدردانی از این اقدام بسیج کارمندان سپاه امام رضا (ع)، تصریح کرد: سپاه شریک استراتژیک کمیته امداد است و با کمیته امداد در زمینه های مختلف همکاری دارد که می تواند به تفاهم نامه با سپاه برای ساخت حدود ۲۰ هزار مسکن در کشور کمک کند.وی افزود: از این رقم ۳۴۰۰ مسکن خراسان رضوی است و بالغ بر ۲۱۶۰ مسکن ساخته و تحویل داده شده است.

سلم آبادی بیان کرد: رزمایش بسته های تحصیلی در اول مهر ماه با همکاری سپاه که فقط در یک رزمایش 5000 بسته شده است، بهره مندی از توان گروه های جهادی در حوزه درمان و بسته های معیشتی و توزیع جهیزیه در حاشیه شهر مشهد از جمله این همکاری ها است. همچنین در درمان کمک های بسیار خوبی از بسیج جامعه پزشکی به نیازمندان ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه سپاه همراهی بسیار خوبی با کمیته امداد داشت و هر جا نیاز داشتیم کمک رسان بوده است؛ گفت: در طرح اکرام بیش از ۴۰۰۰ نفر از کمیته امداد از پرسنل سپاه و بسیجی هستند. بسیج جهاد جهادی را در برنامه های خود دارد.

image_2024-02-29_11-23-06

در ادامه سردار سلیمانی در این مراسم بیان کرد: جامعه ما نسبت به پیروزی انقلاب اسلامی دارد و این از برکت مکتب امامت و ولایت است، روزی که ملت ما این مسیر را به شما نشان می دهد. رهبری امام راحل انتخاب کردند به نظر می رسید که نظام شاهنشاهی سرنگون و نظام جمهوری اسلامی جایگزین ولی جمهوری سرآغاز و مسیری متفاوت از مسیر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زورمداران و مستبدین اجازه نمی دهد به مسیر صحیح بروند و قیام های زیادی را سرکوب کنند، در دوره انقلاب اسلامی این موفقیت و پیروزی در مسیر جدید قرار گرفته و با مسیری که بشریت در غرب دوره داشته باشد. معاصر جدید بعد از رنسانس انتخاب شدند، متفاوت است، آنجا بشر را بی نیاز از هدایت الهی دانستند و محور انسان شد و بعد از اقتصاد و مذهب مسیحیت در خدمت سرمایه داران قرار گرفت. وی افزود: مکتب اقتصادی در درونتال مسیحیت همراه با کاپییست ها و سرمایه داران شکل گرفت و امروز برای سیر کردن شکم زیبای چه جنایت هایی که مرتکب نمی شوند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و جامعه ما نرم افزارهای نظام علوی و عاشورایی را به کار بسته و اکنون همه جنبه های مردم سالاری اسلامی در گام دوم انقلاب شکل گرفته تا جامعه مهدوی شکل بگیرد. وی با بیان اینکه این حرکت ها، نرم افزارهای شکل دهنده جامعه مهدوی است، گفت: در زمان رهبر معظم انقلاب کمک به مومنانه را خواستار و امروز مردم این نهضت را در قالب های مختلف چون آزادی زندانیان معسر و ... پیدا کردند. کرد .

سردار سلیمانی با بیان اینکه خراسان رضوی از استان های برجسته در این خصوص است و این از برکت امام رئوف است، افزود: عملکردهای بزرگی داریم و چیزی از وظایف دستگاه های حاکمیتی کم نمی کند ولی بی منت های مردم را فراموش نکنیم و این همان ظرفیت باشد. در دوران دفاع مقدس است که ملت ایران را از سخت ترین چالش دوران معاصر خود بسلامتی عبور داد و گنجینه تمام نشدنی را هدیه داد.

وی ضمن تشکر از همه افراد مشارکت کننده، گفت: این حرکت تحسین برانگیز است و باید این نرم افزارهای نظام جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری اسلامی طراحی و پیاده سازی شود. وی توضیح داد: نظریه اندیشه اسلامی بسیار جذاب و بی بدیل است و با توجه به این نظریه عینیت و کردید پیدا کند باید نرم افزارهای آن پیاده شود که یکی از این نرم افزارها حرکت جهادی، کمک های مومنانه، راهیان پیشرفت و جهاد تبیین است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به آن تاکید دارند، بسیاری از این نرم افزارها در جامعه ما در حال جوشش و حرکت است و ما باید آن را پیدا کنیم و به عنوان مشی و مشسر در دست بگیریم.
سردار سلیمانی گفت: یکی از رسالت های سپاه همین موضوع است که به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی، جهاد علمی خدمت می کند در کنار سه جهاد تبیین، جهاد علمی و جهاد امیدآفرینی به عنوان یک چتر بر روی برنامه های سالیانه برنامه خود قرار دهد.

 

ارسال نظر