شناسه خبر: ۱۶۱۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

صادرات انار خلیل‌آباد خراسان رضوی به آسیای مرکزی آغاز شد

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد گفت: صادرات نخستین محموله از انار تولیدی این شهرستان از طریق جاده به کشورهای آسیای مرکزی آغاز شد.

صادرات انار خلیل‌آباد خراسان رضوی به آسیای مرکزی آغاز شد

به گزارش مشهد فوری؛ محمود شبانی افزود: پس از جمع آوری محصول انار و انجام فرآیند نگهداری سردخانه ای و بسته بندی، دیروز نخستین محموله در قالب یک کانتینر انار به کشور قرقیزستان در آسیای مرکزی ارسال شد.

وی بیان کرد: از حدود ۲ ماه قبل نیز صادرات محصول کشمش خلیل آباد به کشورهای همسایه از جمله امارات متحده عربی و پاکستان انجام شده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان، شامل انار، پسته و کشمش را ۱۶ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: امسال صادرات حدود هزار تن محصولات باغی شامل انار، پسته و انگور(کشمش) از این شهرستان به خارج کشور پیش بینی می شود.

شبانی گفت: در سال جاری حدود ۶ هزار هکتار از باغات خلیل آباد به کشت انگور، ۶۵۰ هکتار به کشت انار و چهار هزار هکتار نیز به کشت پسته اختصاص یافته است، همچنین زعفران نیز در حدود پنج هزار هکتار از اراضی زراعی خلیل‌آباد را شامل می شود.

شهرستان خلیل آباد با ۶۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۱۲۰ کیلومتر مربع وسعت، در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

این شهرستان دارای ۲ شهر خلیل‌آباد و «کندر» و همچنین ۲۴ روستای دارای دهیاری است، ۳۳ هزار نفر از جمعیت خلیل‌آباد در روستاها سکونت دارند.

 

ارسال نظر