شناسه خبر: ۱۶۱۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد

۴۵۰ هزارمتقاضی در بخش نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت

در طرح نهضت ملی مسکن وزارت راه وشهرسازی برای خراسان رضوی طی چهارسال ۳۹۱ هزار واحد تعیین کرده است که ۱۹۵ هزار واحد آن در بخش حمایتی و حدود ۷۵ هزار واحد آن در بخش خود مالکی برنامه ریزی شده است.

۴۵۰ هزارمتقاضی در بخش نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت
به گزارش مشهد فوری؛ در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، وزرات راه وشهرسازی برای چهارسال ۳۹۱ هزار واحد تعیین کرده است. این تعداد در چند بخش برنامه ریز شده که ۱۹۵ هزار واحد آن در بخش حمایتی که به شکل گروه ساخت انبوه سازی انجام می‌شود. حمایتی به این معنی که زمین و تسهیلات بانکی از طرف دولت به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

حدود ۷۵ هزار واحد آن در بخش خود مالکی برنامه ریزی شده به این معنی که متقاضیانی که زمین دارند، اما به دنبال دریافت تسهیلات از محل جهش تولید مسکن هستند که دولت در این بخش با پرداخت تسهیلات و مشوق‌های بانکی و تخفیفات فنی ومهندسی و ساخت به آن‌ها تخصیص می‌دهد.

نزدیک به ۶۵ هزار واحد در بخش بازافرینی شهری، نوسازی بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی برنامه ریزی شده که معمولا مشوق‌ها و تخفیفات عوارض ساخت و تسهیلات بانکی داده می‌شود و سایر باقیمانده برنامه ابلاغی، در بخش مسکن روستایی برنامه ریزی شده است.
 

ثبت نام ۴۵۰ هزارمتقاضی در بخش نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تصریح کرد: تا کنون ما برای کل برنامه حمایتی حدود تامین زمین را در حد شناسایی، طی مراحل قانونی و اخذ مجوز‌های لازم انجام داده ایم. در بخش ثبت نام متقاضیان در استان، حدود ۴۵۰ هزارمتقاضی در بخش نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ثبت نام انجام شده است که از این تعداد تا الان ۱۲۰ هزار نفر آن تایید نهایی شده اند.

به گفته محمد علی منصوری تصریح کرد: از نظر تعداد پروژه حدود ۱۰۶ هزار واحد از پروژه‌هایی که برنامه ریزی شده در مراحل مختلف چه در بخش حمایتی و چه درسایر بخش‌ها، در مرحله اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تمام اراضی که تامین کردیم وارد پروسه آماده سازی و بعضا اجرای خدمات زیر بنایی شدند، اضافه کرد: در کل استان حدود ۲۰۱ سایت برای طرح نهضت ملی مسکن داریم که از این تعداد ۱۸۰ سایت آماده سازی‌ها تقریبا انجام شده و ۷۰ سایت در مراحل مختلف اجرا آماده سازی و مابقی در مرحله تک قرارداد و تجهیز کارگاهی هستند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان در ادامه توضیح داد که خوشبختانه ما از حیث اجرای اماده سازی و تامین خدمات زیر بنایی در کشوراول هستیم.

خراسان رضوی در  طرح جوانی جمعیت جزء سه استان برتر

این مقام مسئول عنوان کرد: همچنین یک بخشی از نهضت ملی مسکن در بحث جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در این بخش جزء سه استان برتر کشور هستیم؛ و ازنظر تامین زمین و ارائه قرارداده‌های لازم به خانواده‌هایی که تحت پوشش و مشمول قانون جوانی جمعیت هستند به خصوص در شهر‌هایی که زمین به اندازه کافی وجود داشته است به صورت قطعات ویلایی و بعضا دو واحدی به صورت رایگان در اختیار واجدین شرایط گذاشته شده است. تسهیلات بانکی هم همچنین در اختیارشان قرار داده می‌شود تا ساخت و ساز را انجام دهند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی افزود: در بعضی از پروژه‌های نهضت ملی به خصوص در شهرستان‌ها ساخت وساز انجام و اسکان هم صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که میزان ساخت واحد‌های در نظر گرفته شده برای استان چه زمانی تکمیل می‌شود افزود: تمام تلاش ما با همکاری دستگاه‌های اجرایی این است که سهم استان در افق چهارساله‌ای که در نظر گرفته شده است به مرحله اجرا برسد و خوشبختانه تا کنون در بخش تامین زمین به صد درصد برنامه دست یافتیم.

 

ارسال نظر