شناسه خبر: ۱۶۱۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

میزان تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی بیشتر از مصرف است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روزانه ۵۵۰ تن گوشت مرغ در این استان مصرف می‌شود که میزان تولید بیشتر از این میزان است.

میزان تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی بیشتر از مصرف است

به گزارش مشهد فوری؛ مجید جعفری افزود: مشکل قیمت و موجودی مرغ در بازار هیچ ارتباطی با میزان تولید آن ندارد، زیرا تولید در میزان مورد نیاز انجام می‌شود. وی بیان کرد: میزان جوجه ریزی جهت تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی با سقف تعهد در حال انجام است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سقف تعهد جوجه ریزی در استان خراسان رضوی برای هزار و ۴۶۴ واحد فعال با ظرفیت ۳۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره و برای هر ماه ۱۰ میلیون قطعه است.

وی اظهار کرد: با توجه به جوجه‌ریزی خوب در ماههای مهر و آبان امسال در استان و نیز روند مطلوب در مدت گذشته از آذرماه جاری، نباید مشکلی در تامین مرغ وجود داشته باشد زیرا تولید در روال عادی خود طی می‌شود.

جعفری گفت: طی مهر ماه امسال ۹ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۶۰۹ قطعه و در آبان‌ماه نیز ۱۰ میلیون و ۵۴ هزارو ۴۴۹ قطعه جوجه ریزی در خراسان رضوی ثبت شده است که حاصل این میزان جوجه ریزیها به ترتیب روزانه ۶۶۵ و ۷۱۹ تن گوشت مرغ است.

وی بیان کرد: تامین مرغ در حال حاضر در مشهد با توزیع روزانه به شبکه اصناف مشهد در حال انجام است و واحدهای نظارتی باید در این زمینه فعال باشند.

طی روزهای اخیر بازار مرغ مشهد با کمبود تامین مرغ و افزایش قیمت مواجه بوده است.

 

ارسال نظر