شناسه خبر: ۱۶۲۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد

ارز دیجیتال تتر چه تفاوتی با دلار آمریکا دارد

تفاوت تتر با دلار فیزیکی موضوعی است که لازم است شما قبل از اقدام برای خرید تتر یا دلار در مورد آن اطلاعات کسب کنید. سرمایه گذاران دوست دارند بدانند تتر و دلار در چه زمینه‌هایی نسبت به یکدیگر برتری دارند تا بتوانند با توجه به آن، تصمیم درستی را بگیرند.

ارز دیجیتال تتر چه تفاوتی با دلار آمریکا دارد

اهمیت این موضوع باعث شد ما در این محتوا به بررسی ارز دیجیتال معروفی از جمله تتر با دلار فیزیکی بپردازیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا هرآنچه لازم است در زمینه تفاوت‌های تتر و دلار بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

 تتر (Tether) یک رمز ارز معروف است که هر واحد از آن، قیمتی در حدود یک دلار را دارد. در واقع برابری قیمت تتر و دلار باعث شده است بتوان از طریق فناوری بلاکچین نیز به دلار دسترسی پیدا کرد. اینکه تتر را معادل دیجیتال ارز سنتی دلار در نظر بگیریم، از لحاظ کارشناسی کار درستی نیست اما با توجه به اینکه قیمت یک تتر تقریبا برابر قیمت یک دلار است، به همین دلیل ممکن است سرمایه‌گذاران در این زمینه به اشتباه بیافتند.

در واقع برابری قیمت تتر و دلار به این دلیل است که تتر نوعی استیبل کوین است. استیبل کوین ها از پشتوانه ارزی برخوردار هستند و تکیه گاه تتر (USDT)، دلار آمریکا می‌باشد. این نوع ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر انواع رمز ارزها نوسانات کمتری را تجربه می‌کنند و برای سرمایه‌ گذاری‌های مختلف، گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

روش‌های سرمایه گذاری روی تتر

لازم است این ادعا را که خرید تتر همان خرید دلار است کنار بگذارید و به تفاوت تتر با دلار فیزیکی توجه کنید. خرید تتر شما را وارد جهان ارز دیجیتال می‌کند. در صورتی که این امکان از طریق خرید دلار در دسترس نیست.

البته شما می توانید خرید تتر با دلار را در دستور کار خود قرار دهید تا قادر به سرمایه گذاری بر روی تتر باشد. به طور کلی سرمایه گذاری روی تتر شکل های مختلفی دارد که مهم ترین انواع آن شامل موارد زیر می‌شود:

هولد کردن تتر

برخی از سرمایه گذاران، تتر‌ می‌خرند و آن را کیف پول دیجیتال خود ذخیره سازی می‌کنند؛ در اصطلاح به چنین کاری هولد کردن گفته می‌شود که به معنای نگهداری است. در این نوع سرمایه گذاری کافی است شما زمان مناسبی را برای خرید تتر انتخاب کنید و در ادامه منتظر فرصت خوبی باشید تا تتر‌های خود را به فروش برسانید و سود به دست آورید. به طور کلی هولد کردن در استراتژی‌های سرمایه گذاری بلند مدت تعریف می‌شود و اگر این کار را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید سود زیادی به دست نخواهید آورد.

ترید کردن با تتر

تفاوت تتر با دلار فیزیکی این است که می‌توان از طریق تتر تریدینگ انجام داد و آن را وارد معاملات بازار کریپتو کرد. به این وسیله تریدر ها می‌توانند با توجه به تحلیل شخصی خود از نمودارهای رمز ارزها، بهترین زمان را برای خرید و فروش تتر شناسایی کرده و از این طریق تلاش کنند سرمایه گذاری خود را به سمت بهره‌وری هرچه بیشتر ببرند.

 

بررسی تفاوت تتر با دلار فیزیکی

 111

اسکناس دلار و ارز دیجیتال تتر در زمینه‌های زیر با یکدیگر تفاوت دارند:

نوع ارز

تفاوت اول تتر و دلار در نوع ارز می‌باشد. دلار یک ارز فیات است و به صورت فیزیکی نسخه اسکناس آن موجود می‌باشد اما تتر نوعی رمز ارز است که فقط به صورت دیجیتال قابل دسترس است‌. این موضوع به این معناست که تتر هیچگونه نسخه فیزیکی ندارد؛ در صورتی که دلار را هم می‌توان به صورت اسکناس و هم به صورت اعتبار کارت های بانکی در اختیار داشت.

روش ذخیره سازی

تفاوت تتر با دلار فیزیکی در زمینه ذخیره سازی، این است که دلار به صورت اسکناس در گاو صندوق ذخیره می‌شود اما تتر در کیف پول دیجیتال یا والت نگهداری می‌گردد. یعنی می‌توان تتر‌ را در قالب یک اپلیکشین، لینک یا موارد مشابه ذخیره کرد. این روش نگهداری باعث می‌شود بتوان مقدار بی‌نهایتی از تتر را به راحت‌ترین شکل ممکن ذخیره نمود.

امنیت نگهداری

به طور کلی سرمایه گذاری بر روی تتر امنیت بیشتری در مقایسه با دلار دارد و این موضوع به این دلیل است که نگهداری از تتر راحت‌تر و ایمن‌تر است. چرا که اسکناس‌های دلار ممکن است مورد سرقت قرار بگیرند اما در صورتی که شما آگاهی لازم را در زمینه نحوه نگهداری از تتر داشته باشید، به طور کلی راه سرقت را خواهید بست.

نحوه خرید

برای خرید تتر لازم است به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید و مقدار تتر مورد نیاز خود را ثبت سفارش کنید و در کسری از ثانیه سرمایه شما به تتر تبدیل خواهد شد. اما برای خرید دلار لازم است به صورت حضوری به بازار ارز مراجعه کنید و از طریق صرافی‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، اقدام به خرید کنید. بنابراین تفاوت تتر با دلار فیزیکی این است که می‌توان تتر را از راه دور و طی مراحلی ساده و سریع خریداری کرد اما خرید دلار نیاز به صرف زمان بیشتری دارد.

پشتوانه حمایتی

یکی دیگر از تفاوت‌های تتر و دلار در زمینه پشتوانه آن‌ها می‌باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، ارز دیجیتال  USDT یک استیبل کوین است و تحت حمایت دلار قرار دارد. در واقع شرکت ارائه دهنده تتر به ازای هر واحد از این رمزارز، یک دلار ذخیره کرده است که از آن کوین حمایت کند. در طرف مقابل ارز فیات دلار قرار دارد که از حمایت کامل دولت آمریکا برخورد دار می‌باشد.

222

سخن پایانی

در این مقاله، تفاوت تتر با دلار فیزیکی مورد بحث قرار گرفت تا شما بتوانید مقایسه‌های لازم را انجام دهید. در پایان بهتر است ذکر کنیم که با توجه به تغییر جهان کنونی و حرکت به سمت عصر دیجیتال، سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال تتر، توجیه بیشتری دارد.

قابلیت تبدیل تتر به دلار و همینطور تبدیل دلار به تتر در اختیار سرمایه گذاران قرار دارد تا شما قادر باشید از این طریق خود را وارد بازار کریپتو کنید. برای برخورداری از این امکان توصیه می‌‌کنیم از خدمات صرافی ارز دیجیتال حامی پرداخت استفاده ببرید. در صورتی که در این زمینه نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید، از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان حامی پرداخت در ارتباط باشید.

 

ارسال نظر