شناسه خبر: ۱۶۲۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی درحاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی، پوشاک و منسوجات خانگی مشهد تاکید کرد:

ضرورت راه اندازی  مرکز آموزش تخصصی نساجی و پوشاک در مشهد

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی درحاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی، پوشاک و منسوجات خانگی و پنجمین نمایشگاه تخصصی محصولات ارگانیک مشهد گفت : امیدوارم‌ در آینده نزدیک با کمک انجمن نساجی و پوشاک استان ، مرکز آموزش تخصصی نساجی و پوشاک را در اداره فنی حرفه‌ای استان خراسان رضوی دایر نماییم

 ضرورت راه اندازی  مرکز آموزش تخصصی نساجی و پوشاک در مشهد

به گزارش مشهد فوری به نقل از گزارش ستاد خبری چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی، پوشاک و منسوجات خانگی مشهد " امیر دائی صراف" افزود : به نظر من مشهد را می تواند مهد و قطب نساجی و پوشاک اعلام کرد . آن چیزی که مهم است و بارها مطرح شده است حلقه مفقوده اشتغال، آموزش و مهارت است و شاید بتوان گفت امروز مزیت نسبی استان ما در حوزه نساجی و پوشاک است . 

وی خاطر نشان ساحت : امیدواریم‌ در آینده نزدیک با کمک انجمن نساجی و پوشاک استان ، مرکز آموزش تخصصی نساجی و پوشاک را در اداره فنی حرفه‌ای استان خراسان رضوی دایر نماییم . با توجه به آنکه ما مرجع صدور گواهی صلاحیت حرفه‌ای هستیم افرادی که در مجموعه کارگاهی نساجی و پوشاک مشغول به کار هستند با یک آزمون مختصر بتوانیم گواهی صلاحیت حرفه‌ای به آنها اعطا نماییم وهمچنین پرونده آموزشی برای ارتقا بهره‌وری آن ها ایجاد شود . 

دائی صراف با اشاره به آن که نکته حائز اهمیت و مهم در حوزه صادرات و تولید ، بحث افزایش بهره‌وری در تولید پوشاک و مجموعه نساجی است ، بیان داشت:در حال حاضر شاید با برخی از کشورها قابل رقابت نباشیم اما دراین بخش نیز باید تلاش های لازم را انجام بدهیم .

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی یادآور شد: همچنین در بحث آموزش، می توان آموزش  های تخصصی در این حوزه را با مجوزهای آموزش در محیط‌ واقعی کار به افراد ارائه دهیم تا بتوانیم هم از ظرفیت مربیان خوب مان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم و هم افرادی که کارجو و دنبال کار هستند را در  مجموعه های کارگاه‌ها و کارخانجات نساجی و پوشاک نساجی و پوشاک حضور پیدا کنند . 

وی تصریح کرد: این افراد می توانند با تسهیلاتی که برایشان قرار داده‌ایم آموزش ببینند و در اولویت همان مجموعه شرکت‌ها قرار بگیرند.

 

ارسال نظر