شناسه خبر: ۱۶۲۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

با دستگیری سرکرده باند سرقت لو رفت

50فقره گوشی قاپی در ایستگاه های اتوبوس!

سرکرده سابقه ‎دار باند گوشی ‎قاپی درحالی به ارتکاب 50 فقره سرقت در ایستگاه های اتوبوس شهری اعتراف کرد که تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند خشن ادامه دارد.

50فقره گوشی قاپی در ایستگاه های اتوبوس!

به گزارش مشهد فوری به نقل از اختصاصی روزنامه خراسان، ماموران کلانتری شفای مشهد مشغول اجرای طرح امنیت محله‎ محور بودند که ناگهان جوانی هراسان خود را به نیروهای گشت رساند و از سرقت گوشی تلفن خود در ایستگاه اتوبوس خبر داد. او گفت: درحال گفت ‎وگوی تلفنی بودم که ناگهان موتورسواری سیاه‎پوش، گوشی تلفنم را چنگ زد و به انتهای خیابان عبدالمطلب 49 گریخت.
درپی اعلام این گزارش،بی‎سیم‎های پلیس به صدا درآمدند و خبر گوشی قاپی، دیگر عوامل انتظامی را نیز به تکاپو انداخت. طولی نکشید که با دستور ویژه سرهنگ احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد)،تعداد دیگری از گشت های محسوس و نامحسوس عازم بولوار عبدالمطلب شدند و عملیات گسترده‎ای را با فرماندهی مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا) آغاز کردند.

با توجه به مشخصات ظاهری که مالباخته در اختیار پلیس قرارداد، گروه های عملیاتی در خیابان های اطراف پراکنده شدند و با بهره گیری از شیوه های پلیسی به ردزنی موتورسوار سیاه‎پوش پرداختند. آن ها ابتدا قصد داشتند با ترافیک ساختگی،موتورسوار گوشی قاپ را به محاصره درآورند اما به دلیل شلوغی محل و ایجاد مزاحمت برای رانندگان عبوری،به طور موقت از این تصمیم منصرف شدند و به عملیات ردزنی ادامه دادند و هرلحظه حلقه محاصره را با بهره گیری از گشت های موتوری و خودرویی تنگ تر کردند تا این که بالاخره دزد موتورسوار با کاپشن مشکی در معرض دید نیروهای انتظامی قرارگرفت.

با توجه به گزارش روزنامه خراسان این گونه بود که دو سوی خیابانی در بولوار عبدالمطلب به قرق پلیس درآمد و جوان موتورسوار که دیگر راه گریزی نداشت در یک عملیات ضربتی زمین گیر شد. دقایقی بعد با انتقال وی به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی در حالی ادامه یافت که یک قبضه چاقو نیز در بازرسی بدنی از متهم 22ساله کشف شد.وی که دارای چند سابقه کیفری است اعضای دیگر باند سرقت را به پلیس لو داد و راز 50 فقره گوشی قاپی در ایستگاه های اتوبوس شهری را فاش کرد.«امیر-م» اعتراف کرد: بیشتر گوشی قاپی ها را با همدستی یکی از دوستانم درمناطق خیـام، مطهـری، خـواجه ربیع،عبـدالمطلب،ابـوطالب، ایثـارگـران،حـرعـاملی،موسوی قوچانی  و... انجام می‌دادیم و سپس دوستم گوشی ها را به مالخری در نزدیکی آرامگاه خواجه ربیع می فروخت.
سرکرده باند گوشی قاپی در حالی انگیزه خود از سرقت ها را بی پولی و هیجانات ناشی از مصرف قرص های توهم زا ذکر کرد که بررسی ها نشان داد آن ها هنگام سرقت گوشی یک کودک 9 ساله در ایستگاه اتوبوس،صورت وی را با ناخن خراشیده اند!

ادامه تحقیقات ماموران دایره تجسس کلانتری شفا بیانگر آن بود که گوشی قاپ های خشن شماره پلاک موتورسیکلت را نیز با چسب زخم پوشانده اند تا مورد شناسایی شهروندان قرار نگیرند!
بنابر گزارش روزنامه خراسان،باتوجه به اهمیت پرونده مذکور ،تلاش نیروهای انتظامی با دستورات خاص دادیار شعبه 421 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد برای دستگیری دیگر متهمان و مالخران ادامه دارد.

 

منبع : روزنامه خراسان

 

ارسال نظر