شناسه خبر: ۱۶۲۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد

بالا رفتن آمار سرقت در مشهد! (چگونه پیشگیری کنیم؟(

پیشرفت تکنولوژی و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به روش های معمول سرقت سبب گردیده تا روش‌های سرقت نیز از حالت روتین و سنتی خود خارج شوند و به‌صورت مدرن انجام گیرند و همین دلیل سبب بالا رفتن آمار سرقت در مشهد شده است. بسیاری از مردم از ترفندهای جدید سارقین آگاه نیستند و به‌ همین دلیل آمار جرایمی مانند سرقت و تخلفات دیگر روز‌به‌روز افزایش می‌یابد.

بالا رفتن آمار سرقت در مشهد! (چگونه پیشگیری کنیم؟(

 امروزه نصب قفل و زنجیره‌های بزرگ دیگر راهکار مناسبی برای جلوگیری از سرقت به‌شمار نمی‌رود و نیاز به سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌تر مانند دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن و... ضروری به‌نظر می‌رسد.

 

 

بررسی اصلی ترین دلایل سرقت در مشهد

متاسفانه امروزه بسیاری از سارقین، در زمینه راه‌های مختلف سرقت خبره شده‌اند. نبود نظارت کافی بر محیط، شلوغی فروشگاه‌ها، وجود نقاط کور و بدون حضور پرسنل فرصت‌های بسیار خوبی را برای سوءاستفاده سارقین فراهم ساخته‌اند. یکی از اصلی‌ترین دلایل سرقت در کلانشهر مشهد، عدم نصب دوربینمدار بسته در مشهد در داخل فروشگاه‌ها و... است. این دوربین‌ها به‌عنوان یک نگهبان تمام‌وقت، همه‌ جزئیات محیط را رصد کرده و شما را از وجود سارقین آگاه می‌کنند‌. بسیاری از سارقین به‌دلیل وجود دوربین‌های مداربسته از سرقت واهمه دارند و در بسیاری از مواقع از تصمیم خود مبنی بر دزدی منصرف می‌گردند. عدم نصب دوربین مداربسته باعث می‌شود که سارقین بتوانند با خیالی آسوده اجناس مورد نظر خود را سرقت کرده و هیچ‌گونه ردی را نیز از خود بر‌جای نگذارند. همانطور که در 25 بهمن سال گذشته نیز توسط خبرگزاری تسنیم اعلام شد که سرقت در خراسان رضوی هشت درصد افزایش داشته است. ما اکنون قصد معرفی روش هایی را داریم که حداقل در سال 1403 این آمار کاهش پیدا کند.

مزایای نصب دوربین ‌مداربسته

 

 

دوربین‌های مداربسته امروزی دارای قابلیت‌های ویژه‌ای هستند که امکان در امان ماندن از آن‌ها توسط سارقین بسیار کم است. این دوربین‌ها به لنزهای قوی برای دید در شب، هشدار، وسعت دید بالا، ضد مه و بخار و قابلیت اتصال به وسایل هوشمند مجهز هستند. این موضوع سبب می‌گردد که در صورت وجود سارق و استفاده از دود یا اسپری‌هایی برای از کار انداختن دوربین، آژیر آن با ولوم بالا به صدا درآمده یا با ارسال پیام به صاحب دوربین، وی را از وجود خطر آگاه سازد. از دیگر مزایای دوربین‌های مداربسته جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

1-جلوگیری از سرقت

یکی از اصلی‌ترین وظایف دوربین مداربسته پیشگیری از سرقت است‌. بسیاری از سارقان درصدد مخفی نگهداشتن خود از دید هستند؛ در نتیجه وجود دوربین می‌تواند باعث منصرف شدن آن‌ها از سرقت یک مکان شود. به‌طور کلی می‌توان گفت که استفاده از دوربین مداربسته در مشهد، آمار دزدی در مکان‌های بسته و باز را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

 

 2-شناسایی متخلفان

دوربین‌های مداربسته تصویر کاملی از مجرمان را به‌ همراه جزئیات (مانند لباس، ساعت، کیف و...) در اختیار صاحبان خود قرار می‌دهند. به‌ همین دلیل می‌توانند چهره سارقین را شناسایی کرده و به‌صورت شبانه‌روزی از محیط شما حراست نمایند.

 

3-استفاده به‌ عنوان مدرک معتبر برای اثبات جرم یا حوادث

در بسیاری از مکان‌ها با وجود صحنه‌ جرم، امکان اثبات آن برای مراجع قضایی وجود ندارد. دوربین مداربسته یکی از معتبرترین و کارگشاترین مدارک برای اثبات اظهارات شما در دادگاه است. این موضوع تنها به سرقت اموال مربوط نمی‌شود. جرایم دیگری مانند درگیری کارمندان یک اداره، آزار یا تجاوز جنسی و حمل اسلحه می‌توانند با دوربین مداربسته به‌خوبی اثبات گردند. حوادث غیرمنتظره مانند آتش‌سوزی یا برق‌گرفتگی در بیشتر مواقع به ارائه مدرک معتبری جهت دریافت هزینه خسارت از بیمه نیاز دارند. داشتن فیلم از حوادث می‌تواند مراحل دریافت غرامت از بیمه را تسریع بخشد.

 

4- رصد کردن محیط

ممکن است شما یک فروشگاه یا مرکز خرید بزرگی داشته باشید و نتوانید برای همه قسمت‌های آن، فردی را به‌عنوان ناظر انتخاب کنید‌. دوربین مداربسته در این شرایط می‌تواند شما را از محیط و نقاط کور فروشگاه و اتفاقاتی که در آنجا رخ می‌دهند، باخبر سازد. به‌عنوان مثال ممکن است کودکی با شیطنت خود به ابزار یا وسایل خطرناک فروشگاه دست بزند، شخصی اقدام به پنهان کردن اجناس در زیر لباس خود کند و...‌ ؛ در این شرایط دوربین مداربسته بهترین راه برای آگاهی سریع از این اتفاقات ناخوشایند است.

 

5- افزایش اعتماد و امنیت مشتریان

بسیاری از افراد با مشاهده دوربین مداربسته در یک مرکز خرید، آرامش بیشتری را در حین خرید خواهند داشت. این موضوع باعث می‌شود که زمان بیشتری را در فروشگاه صرف کرده و شاید خریدهای بیشتری را انجام دهند. همچنین داشتن دوربین این اطمینان را به آن‌ها می‌دهد که در صورت بروز سرقت از آن‌ها مدرک معتبری برای اثبات جرم وجود دارد.

 

6- نظارت بر افراد حاضر

یکی از دلایل مهم افزایش آمار سرقت در همه شهرها از جمله مشهد، عدم نظارت بر رفتارهای افراد حاضر است. با وجود دوربین مداربسته همه افراد حاضر در یک مکان زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند‌ و نمی‌توانند کوچک‌ترین جرمی را مرتکب شوند. بهتر است برای نظارت بهتر، از دوربین‌های مداربسته بیشتری کمک گرفته شود. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از سارقین سعی می‌کنند تا در نقاطی قرار بگیرند که دوربین مداربسته وجود ندارد. بهتر است در این مکان‌ها، دوربین‌های مداربسته را به‌صورت مستتر و پنهان از دید مخاطب نصب کرد تا ضمن ثبت صحنه جرم، تصویر واضحی از مجرم را نیز به مخاطب خود ارائه دهند.

 

روش ‌های دیگر برای افزایش امنیت در مکان ‌های بسته

با توجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت که دوربین‌های مداربسته باعث کاهش بیش از ۳۰ درصدی جرایم در مشهد شده‌اند. بهتر است که برای مکان‌های بسته از چند دوربین مداربسته در معرض دید و از دوربین‌های مخفی کمک گرفت تا سارقین از صدای آژیر و هشدارهای LED آن‌ها واهمه داشته باشند. البته روش‌های دیگری برای کمک به کاهش جرایم وجود دارند که به آن‌ها میپردازیم:

7- نصب دزدگیر بی‌سیم: همان‌طور که می‌دانید بسیاری از سارقین اقدام به پنهان کردن اجناس فروشگاه در کیف، کیسه‌های خرید یا زیر لباس خود می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از دزدگیر در مشهد، می‌تواند نقش مهمی در کاهش جرایم در محیط‌های بسته داشته باشد. این موضوع برای فروشگاه‌هایی مانند طلافروشی، صرافی و جواهرات فروشی که دارایی‌هایی نفیسی دارند، ضروری به‌نظر می‌رسد. با استفاده از دزدگیر، شکستن شیشه یا هر اتفاق غیرمنتظره با یک تماس تلفنی یا پیغام به صاحب فروشگاه اطلاع داده می‌شود.

 

8- استفاده از آینه‌های محدب و ساده: آینه‌ها به‌دلیل انعکاس تصویر خود می‌توانند تصویر مناسبی را از افراد حاضر در فروشگاه ارائه دهند. همچنین این موضوع برای افرادی که در تلاش هستند تا خود را از دید دوربین‌های مداربسته پنهان کنند، اهمیت زیادی دارد. آینه‌های محدب یا دارای برجستگی به‌دلیل داشتن دید پانوراما می‌توانند گزینه مناسبی برای نظارت بر محیط باشند. این آینه‌ها باید در گوشه‌ها و قسمت‌های بالایی فروشگاه نصب شوند تا دید کامل‌تری را به فرد ارائه دهند.

نکته مهم!!!

 

در بسیاری از موارد، به عنوان یک شخص عادی، ممکن است سخت باشد تصمیم بگیرید که چه اقداماتی برای حفظ امنیت خود و دارایی‌هایتان لازم است. بهترین راه برای اطمینان از ایمنی خود، مشورت با متخصصین حوزه امنیت است. شرکت ایمن موج ثامن با ارائه مشاوره رایگان، به شما کمک می‌کند تا تصمیمات صحیح و مناسبی در زمینه امنیت خود بگیرید. از این فرصت استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که امنیت شخصی و دارایی‌هایتان در دستان حرفه‌ایان قرار دارد.

شماره تماس ایمن موج ثامن: 09303739775 مهندس امیر صلواتی

 

نتیجه گیری

برای کاهش جرایم مربوط به سرقت نیاز است که مردم نیز از ترفندهای دزدها باخبر شده و یک قدم از آن‌ها جلوتر باشند. نصب دوربین‌های مداربسته جدید و آگاهی از تکنولوژی‌های آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش جرایمی مانند درگیری، دزدی و آزارهای جسمی و جنسی در مکان‌های بسته و باز داشته باشد. علاوه‌بر این از دوربین‌های مداربسته می‌توان به‌عنوان یک شاهد عینی برای حوادث غیرمنتظره و اثبات بی‌گناهی استفاده کرد. این دوربین‌ها می‌توانند دلایل محکمه‌پسندی را برای دادگاه ارائه داده که حتی وکلای خبره نیز نتوانسته‌اند از عهده این کار برآیند.

 

ارسال نظر