شناسه خبر: ۱۶۱۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

روابط عمومی‌ها باید از فضای سنتی خارج و شرایط جدید را بشناسند

مشاور وزیر کشور گفت: اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع باید از مهمترین اهداف رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها باشد تا در مسیر دقیق اهداف خود گام بردارند، روابط عمومی‌ها نیز برای موفقیت در فضای دیجیتال و هوش مصنوعی باید از فضای سنتی خارج و شرایط جدید را بشناسند.

روابط عمومی‌ها باید از فضای سنتی خارج و شرایط جدید را بشناسند

به گزارش مشهد فوری؛ افشار دارابی امروز در نشست با روابط عمومی‌های دستگاه‌های دولتی خراسان رضوی، اظهار داشت: رسانه‌ها از ارکان مهم جهاد تبیین هستند که با تاثیرگذاری و عقب نماندن از روایت‌ها می‌توانند در تحقق این جهاد گام بردارند، همچنین روابط عمومی‌ها برای موفقیت در فضای دیجیتال و هوش مصنوعی کنونی باید از فضای سنتی خارج شوند و شرایط جدید را بشناسند.

وی افزود: نوع فعالیت رسانه‌ها و روابط عمومی‌های کشور باید بر اساس رفع نیازهای مردم و مقتضای زمانه باشد، این در حالی است که اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع باید از مهمترین اهداف رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها باشد تا بتوانند در مسیر دقیق اهداف خود گام بردارند.

مشاور وزیر کشور خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها مسئولیت خطیری در این حوزه دارند و لازم است با ابتکاراتی چون انتشار و تولید محتوای امیدآفرین و مثبت، در تقویت فضای اجتماعی و همدلی به خصوص در استان‌ها بکوشند.

مردم حق دارند آگاه باشند و نظرات خود را به مسئولان منتقل کنند

یعقوبعلی نظری، استادار خراسان رضوی نیز اظهار داشت: یک مسئول نباید به دنبال دیده شدن یا دیده نشدن باشد، اما قطعاً آگاهی و دانستن حق مردم است و آن‌ها هستند که باید نظرات و مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند و این از راه تعامل رسانه و اطلاع‌رسانی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: سند تحول روابط عمومی‌های استان، یکی از 64 طرح تحولی‌ است که برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود در نظر داشته‌ایم و این از ظرفیت‌های خوب در استان ماست. دانستن اطلاعات عمومی و پایه برای هر مدیر روابط عمومی لازم است و در واقع جزیی از وظایف شما است.

نظری دانستن جهت کار را برای هر دستگاه اجرایی ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: باید نقشه راه را بدانیم و جهت کار خود را مشخص کنیم. این جهت‌یابی ضرورتی است که راهبرد‌های ما را معلوم می‌کند و به کار ما انسجام می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی به راهبرد‌های سه‌گانه در استان اشاره کرد و یادآور شد: پیش از این نیز عنوان کردیم که راهبرد‌های ما از 3 محور جدا نیستند، نخست نباید اجازه دهیم استان دچار التهاب شود. در واقع شرایط بازار، اقتصاد، امنیت، سیاست، فرهنگ و غیره مبانی‌ هستند که حفظ تعادل و مدیریت وضعیت برای آن‌ها حیاتی است و مدیران روابط عمومی و رسانه‌ها باید مؤلفه‌های اساسی تحقق راهبرد‌های استانی را پایش کنند تا التهابی رخ ندهد.

نظری ادامه داد: دومین راهبرد، جبران عقب ماندگی‌ها است. ما باید بدانیم که در بسیاری موارد از جمله ورزش، حمل و نقل، جاده‌ها، بیمارستان‌ها، آب و برق و گاز و غیره عقب‌ماندگی‌هایی داریم و باید به جبران آن بپردازیم. یکی از موارد مهم در حل مشکل عقب‌ماندگی اتکا به ظرفیت‌های روابط عمومی‌ها خواهد بود. مدیران روابط عمومی باید مطالبه‌گری کنند تا نواقصی که وجود دارد به موقع و به‌درستی جبران شود.

وی سومین راهبرد مهم استانی را این‌گونه معرفی کرد: ایجاد ظرفیت‌های جهشی در استان، در راستای جلوگیری از التهاب و جبران عقب‌ماندگی‌ها است و باید با نگاه واقعی به ظرفیت‌هایی که در استان داریم، اولویت‌بندی کنیم و از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم. این مهم نیز با مطالبه‌گری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد.

سند تحول روابط‌عمومی‌های استان خراسان رضوی رونمایی شد

سید ناصر نعمتی، مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نیز صبح امروز در حاشیه آیین رونمایی از سند تحول روابط‌ عمومی‌های استان خراسان رضوی، اظهار داشت: این سند تحول با استفاده از تجربیات خبرگان روابط عمومی، نظرات کارشناسان و همراهی تشکل‌های فعال در حوزه روابط عمومی در استان نوشته شده است. 

وی ادامه داد: در بدو اقدام برای تهیه این سند از نظرخواهی مدیران روابط عمومی در استان آغاز کردیم و تلاش شد این برنامه با یک اشتراک نظر جمعی نگاشته شود. 

مدیرکل روابط‌ عمومی استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: از هوش مصنوعی نیز در نگارش بخش‌هایی از این سند استفاده شده است. تلاش ما این است تا بتوانیم روابط‌عمومی‌ها را با چالش‌های جدید فناوری به‌روز نگه داریم.

نعمتی تاکید کرد: این سند شروع یک اتفاق در روابط‌ عمومی‌ها است، نه پایان آن و بستری برای هم افزایی و اقدامات مشترک فراهم شده است. 

وی بیان کرد: در این سند وضعیت کنونی روابط‌ عمومی‌های استان مورد بررسی قرار گرفته و چالش‌های آنان پس از احصا دسته‌بندی و ارائه شده است. پس از آن در این سند به وضعیت مطلوبی که در قالب چشم‌انداز باید به آن نگاه شود، پرداختیم. 

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیان ماموریت‌ها و اهداف بخش‌های دیگری از این سند را تشکیل داده است که تلاش شده در این بخش نگاه اصلی تحول در روابط‌عمومی‌ها و کارکردهای آنان باتوجه به فضای جدید ارتباطی باشد.

 به گفته نعمتی نظام اجرایی پیش‌بینی شده در این سند تحول که یک زمینه فعالیت مشترک و هم‌افزا برای روابط‌عمومی‌ها پیش‌بینی کرده است، می‌تواند زمینه‌های اجرای تحولات برنامه‌ریزی شده را محقق سازد.

وی توضیح داد: هم اکنون در حال تهیه «برنامه اقدام» در برخی روابط‌ عمومی‌های استان که نقش اصلی‌تری در طرح‌های تحول خراسان رضوی برعهده دارند، هستیم و نگارش این برنامه بر اساس سندی در حال انجام است که امروز رونمایی شد.

مدیرکل روابط‌ عمومی استانداری خراسان رضوی به ویژه‌نامه "باهم ساختیم" اشاره و عنوان کرد: این کار که در یک ماه گذشته تولید و منتشر شد حاصل یک کار جمعی بود که روایت 2 سال کار دولت در استان را ارائه کرد.

نعمتی به برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی مورد نیاز روابط‌عمومی‌های استان اشاره کرد و برگزاری دوره اول و شروع دوره جدید را در دو ماه گذشته نشانه استقبال و اهتمام به آموزش مدیران و کارشناسان این حوزه در دوره جدید دانست.

 

ارسال نظر