شناسه خبر: ۱۶۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

شهردار ثبت «روز مشهد» در تقویم ملی کشور را خواستار شد

شهردار مشهد گفت: انتخاب دهم دی‌ماه به عنوان «روز مشهد» و یادآور مبارزات مردم این شهر در دوران انقلاب، به همت شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی صورت گرفت که امید است این روز در سالنامه ملی کشور نیز به ثبت برسد.

شهردار ثبت «روز مشهد» در تقویم ملی کشور را خواستار شد

به گزارش مشهد فوری؛ محمدرضا قلندر شریف در نشست تخصصی "مدیران شهر با مدیران رسانه ‌ای مشهد با موضوع «نشان مشهد و روز مشهد» در محل تالار شهر افزود: در دهم دی ماه ۱۳۵۷ کشتار وحشیانه‌ای در شهر مشهد از سوی عوامل رژیم طاغوت شکل گرفت که در حقیقت زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه همان سال بود.

وی بیان کرد: اعضای شورای ششم شهر نیز با تعیین نشان روز مشهد باعث ماندگارتر شدن این روز شده اند، لذا نشان مشهد بر سینه افرادی خواهد نشست که کار ویژه‌ای برای گسترش فرهنگ رضوی در این شهر انجام داده باشند.

شهردار مشهد افزود: مشهد شهر عالمان و نخبگان فرهیخته و تاثیرگذار و همچنین محل استقرار مضجع شریف ثامن الحجج (ع) است.

قلندر شریف ادامه داد: هدف از تقدیم نشان مشهد به هشت نفر از افراد خدوم و برگزیده این شهر، شناسایی چنین افرادی است و شاخص در انتخاب آنان باید انجام فعالیتهایی در راستای تقویت گفتمان دینی و انقلاب اسلامی باشد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: نشان مشهد با هدف شناسایی الگوهای ویژه و تشویق شهروندان مسئولیت پذیر به افرادی که ویژگی و اقدامات مثبتی در این شهر داشته باشند، تقدیم خواهد شد.

سید جلیل بامشکی اظهار کرد: از سال گذشته که دهم دیماه به عنوان روز مشهد نامگذاری شده است، دبیرخانه‌ای در فرهنگسرای بهشت دایر شده و در این مدت هم مستندهای فاخری در این زمینه تهیه شده است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این نشست از مدیران شهری تقاضا کرد که پیوست رسانه‌ای را مدنظر داشته باشند تا اقدامات آنان به صورت ویژه‌ تری دیده شود.

محسن نصرپور افزود: بزرگداشت روز مشهد برای رسانه‌های استان خراسان رضوی، فرصت بی‌نظیری را فراهم می ‌کند تا ظرفیت ویژه شهر را بازنمایی کرده و توسعه ببخشند.

در دهم دی ماه ۱۳۵۷،کشتار وحشیانه ای مقابل نانوایی چهارراه لشکر مشهد رخ داد، سیل مجروحان و شهدا به سمت بیمارستان امام‌رضا(ع) جاری شده بود. مأموران رژیم حتی خودروهای پارک‌شده را هم هدف قرار می‌دادند. اقدامات روزهای بعد و مبارزات مداوم مردم با مأموران باعث عقب‌نشینی رژیم در مشهد شد و مردم اداره شهر را به طور کامل در اختیار گرفتند.

 

ارسال نظر