شناسه خبر: ۱۶۱۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

تحول در مناطق کم‌برخوردار با اجرای طرح‌های محرک توسعه/ رخت نو بر تن محلات قدیمی منطقه ۶

شهردار منطقه 6 مشهد گفت: در راستای اجرای پروژه‌های زودبازده در این محله نیز ۳۲۰۰مترمربع از معابر این محله آسفالت شده و ۷۰۰ مترمربع پیاده‌روسازی نیز با اعتباری ۹میلیارد ریالی اجرا شده و ۹۰۰ مترمربع دیگر نیز تا انتهای سال پیاده‌روسازی می‌شود.

 تحول در مناطق کم‌برخوردار با اجرای طرح‌های محرک توسعه/ رخت نو بر تن محلات قدیمی منطقه ۶

به گزارش مشهد فوری؛ حسین بنایی‌منش، شهردار منطقه 6 در تور خبری بازدید اصحاب رسانه از محلات شهیدرجایی و شهرک شهیدبهشتی مشهد افزود: در این دوره از مدیریت شهری، در مناطق کم برخوردار طرح‌ پروژه‌های زودبازده را شروع کردیم و امیدواریم به سمتی پیش برویم که در سال‌های آینده این مناطق متحول شوند. اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس رویکرد جدید مدیریت شهری است؛ پروژه‌هایی که بخشی از مطالبات اهالی است و اجرا شدن آنها در محلات موجب افزایش و بهبود کیفیت زندگی مردم می‌شود.

شهدار منطقه 6 در خصوص اجرای پروژه‌های شهری بیان کرد: پروژه‌های کوچک‌مقیاس برخلاف پروژه‌های بزرگ فقط عمرانی و ترافیکی نیستند و براساس خواسته و مطالبه شهروندان در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، خدماتی، ترافیکی و عمرانی تعریف شده‌اند که این موارد زمینه را برای افزایش حس تعلق شهروندان به محلات خود فراهم می‌کند.

8f54bec4-a40c-4309-9740-ee1c57e15570

بنایی‌منش در ادامه گفت: دو محله شهرک شهید رجایی و شهرک شهید بهشتی از محلات قدیمی این منطقه هستند که می‌توان گفت با توجه به تنوع قومیتی موجود در این محلات شاهد حضور جمع زیادی از نقاط مختلف کشور در این مناطق هستیم. وی افزود: مدیریت شهری نیز با توجه به تقاضا و درخواست مردم پروژه‌های مختلفی عمرانی، ترافیکی، فرهنگی و... را در این محلات اجرا کرده است.

شهردار منطقه 6 تصریح کرد: در این راستا برای اولین بار پویش بهسازی واحد‌های تجاری و معابر محله شهید رجایی با مشارکت مدیریت شهری اجرا و در طی آن معابر لکه‌گیری و روکش آسفالت شده و مغازه‌های این بازار نیز رنگ آمیزی و بهسازی شد.

بنای‌منش عنوان کرد:در راستای اجرای پروژه‌های زودبازده در این محله نیز ۳۲۰۰مترمربع از معابر این محله آسفالت شده و ۷۰۰ مترمربع پیاده‌روسازی نیز با اعتباری ۹میلیارد ریالی اجرا شده و ۹۰۰ مترمربع دیگر نیز تا انتهای سال پیاده‌روسازی می‌شود. وی گفت: اما در محله شهید بهشتی یا همان شهرک عرب‌ها که به آبادان کوچک در دل مشهد معروف است نیز پروژه‌ها، جشنواره‌ها و اقدامات مختلفی رخ داده است.

این مسئول اجرایی افزود:عملیات اجرایی پروژه ساماندهی فضاهای بین بلوک های شهرک شهید بهشتی در قالب پروژه‌های زودبازده منطقه بااعتبار ۶۰میلیارد ریال آغاز شد؛ این پروژه شامل اصلاح پیاده‌روها و جداول، اصلاح فضای بین بلوک ها، خرید، کاشت و اصلاح گونه های جدید و افزایش سرانه فضای سبز است.وی گفت: اجرای جشنواره اقوام در شهرک شهید بهشتی نیز یکی از اقدامات مدیریت شهری در این محله در راستای نمایش آئین‌های نوروزی اقوام ایرانی بود.

 

ارسال نظر