شناسه خبر: ۱۶۱۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

جمیله علم‌الهدی:

تهاجم فرهنگی توسط رسانه‌ها تهدیدی برای کشور است

دکتر جمیله علم‌الهدی همسر رییس جمهور گفت: هم‌اینک رویکرد اقتصادی بر همه حوزه ها و ارزشها در جهان صدمه و آشوب وارد کرده است و در حال حاضر به طور کامل نتوانسته‌ایم از تهاجم فرهنگی توسط رسانه‌ها در امان بمانیم.

تهاجم فرهنگی توسط رسانه‌ها تهدیدی برای کشور است

به گزارش مشهد فوری؛ همسر رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد افرود: اینک رسانه ها مرزها را در نوردیده و به درون خانه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس نفوذ کرده و از همه مرزها عبور کرده و به این آشوب کمک می کنند.

وی بیان کرد: راه جمهوری اسلامی ایران در وضعیت موجود به آینده‌نگری اسلامی وابسته است، در این راه نجات انسان قطعی است و توجه به خانواده و احیای آن محور اساسی است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: کسانی که به فکر بهتر شدن شرایط هستند باید خود اصحاب رسانه باشند، به عنوان رسانه هم می توان به این آشوب دامن زد و هم از ارزشهای اخلاقی دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه های معاند با  نفی ارزشها برای لذت بردن از زنان سوء استفاده می کنند، گفت: در همه دورانها زنان مورد سو استفاده برای لذت بردن بوده اند، اما هیچ وقت تا این حد همه زنها مورد سوء استفاده نبوده اند، در این شرایط امکان طغیانگری بسیار زیاد است و همچنان در جستجوی آزادی هستیم و آزادی به رهایی جنسی و طغیانگری تبدیل شده است.

دکتر علم الهدی بیان داشت: خودکشی انسان خودفرهیخته، فروپاشی خانواده را در پی دارد، خانواده به عنوان الگوی زندگی به فراموشی سپرده شده است و با فروپاشی خانواده یک الگوی زندگی فرو می پاشد.

وی ادامه داد: زنان در این مسیر قربانی اول هستند و زودتر دچار مشکل می شوند و با فروپاشی خانواده زنها و مردها هر دو رها می شوند.

همسر رییس جمهور تاکید کرد: رویکرد اقتصادی که منفعت را در «ماتریالیسم» خلاصه کرده، دست به کنترل رسانه زده و می خواهد میلی جنسی را تشدید و آزادی را به معنای آزادی جنسی معنا می کند و اقتصاد را بر این اساس رونق می دهد.

وی افزود: در شرایطی که پای «مد و فشن» در رسانه باز می شود، رسانه تحت تاثیر بازار قرار می گیرد و بازار نیز تبدیل به رسانه می شود، لذا اصحاب قدرت به دنبال کنترل رسانه هستند.

علم الهدی گفت: رسانه منطقه جدیدی برای رقابت قدرت است لذا جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید برگزار شد تا صدای بانوان به گوش جهانیان برسد، چراکه صدای ما را در گلو نگه می دارند.

وی با بیان اینکه مداخله کنندگان و عوامل تولید رسانه مشخص می کنند رسانه جهان آینده را به کدام سمت می برد، افزود: در رویکرد دینی خود بسیار امیدوار به آینده رسانه هستیم که اگر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان رسانه با اندیشمندان همراه نشوند، فروپاشی خانواده مانند بمب هسته ای باعث فروپاشی جوامع می شود.

همسر رییس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با ورود به سالن متوجه شدم من را به عنوان زن اول جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند، در ساختار جمهوری اسلامی بانوی اول همسر مقام معظم رهبر انقلاب هستند، سالهاست تلاش میکنم خاطرات همسر رهبری را در قالب کتاب بنویسم.

وی گفت: اقدام خوبی در مشهد صورت گرفته و خانه ایشان در مشهد تبدیل به موزه شده است که امیدوارم برنامه بازدید از این مکان برای مهمانان جشنواره فراهم شود.

هشتم مهرماه امسال حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم می آیند.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

 

ارسال نظر