شناسه خبر: ۱۶۱۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

مدیر حوزه علمیه خراسان:

منشور روحانیت چراغ راه آینده انقلاب است

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: منشور روحانیت مهم ترین چراغ راه برای آینده انقلاب است.

منشور روحانیت چراغ راه آینده انقلاب است

به گزارش مشهد فوری؛ حجت الاسلام علی خیاط ظهر شنبه در نشست خبری همایش منشور روحانیت به اهمیت و جایگاه منشور روحانیت اشاره و اظهار کرد: این منشور مهم ترین چراغ راه برای آینده انقلاب است.

مدیر حوزه علمیه خراسان به اهداف برگزاری همایش منشور روحانیت اشاره کرد و گفت: این منشور از سال ۶۷ که از سوی امام خمینیی(ره) صادر شد، مورد توجه بوده است و در شرایط فعلی طرح خوانش دوباره آن در حوزه های علمیه ضروری است؛ بر همین اساس آشنایی و ارتباطات علما و اساتید و طلاب با منشور روحانیت از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی باز نشر محتوای منشور روحانیت در فضای خبری را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: ارج نهادن و تعظیم به پیام تاریخی امام خمینی(ره) به وسیله علما و به کارگیری ابزار هنری برای معرفی منشور روحانیت و باز نشر فرمایشات امام خمینی(ره) با استفاه از مسابقه کتابخوانی ضرورت برگزاری این نشست ها را دو چندان می کند.

خیاط افزود: هر اندازه از تاریخ اول انقلاب فاصله می‌گیریم، فاصله سطح جامعه با انقلاب بیشتر می شود و این را در حوزویان نیز شاهد هستیم؛ از این رو خطر متحجرین بیشتر و مشکلات بیشتر می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: با توسعه فضای مجازی، گسترش اسلام انگلیسی نیز بیشتر شده است، بر همین اساس برگزاری همایش ها با حجم بیشتر و توسعه بیشتر در این شرایط ضروری است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست گفت: منشور روحانیت توسط عالم فقیهی چون حضرت امام خمینی(ره) با نگاه عمیق گسترده نسبت به گذشته و آینده حوزه های علمیه بیان شده است و زیباترین تابلو از روحانیت در گذشته و حال و آینده در این منشور منعکس است.

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه با بیان اینکه دشمنان با ارعاب و تهدید و همچنین نفوذ به حوزه های علمیه به دنبال کنار زدن روحانیت از عرصه هستند، افزود: بیشترین موفقیت دشمن در قشر متحجر و مقدس مآب بود، متاسفانه این دسته افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارند و بی تفاوتی در برابر نظام را به جامعه تزریق می کنند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه به پشتوانه طلاب جوان و علما، صحنه را خالی نخواهند کرد و به خوبی از سختی ها خواهند گذشت.

امام خمینی(ره) در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‌ که منشور روحانیت نام گرفت، استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‌ های علمیه را تعیین کردند.

بر همین اساس، همایش منشور روحانیت در سوم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

ارسال نظر