شناسه خبر: ۱۶۲۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد

تفاوت های بنزین سوپر با بنزین معمولی

بدون شک یکی از سوالاتی که در زمان مراجعه به جایگاه های سوخت ذهن شما عزیزان را به خود درگیر می کند این موضوع است که آیا بنزین سوپر بزنید یا ساده؟

تفاوت های بنزین سوپر با بنزین معمولی

در این مطلب قصد داریم به این موضوع مهم بپردازیم که تفاوت های بنزین سوپر با بنزین ساده در چیست و اینکه آیا مصرف بنزین سوپر برای خودروها لازم و ضروری است؟ اگر شما عزیزان هم قصد دارید به پاسخ این پرسش ها برسید و یا در خصوص انواع سوخت خودرو اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

انواع سوخت بنزین

سوخت بنزین به دو دسته بندی مختلف تقسیم می شود که در این دسته بندی میزان اکتان هریک از آنها متفاوت بوده و دلیل این دسته بندی همین میزان اکتان بالاتر یا پایین تر است. به صورت کلی بنزین های موجود در جایگاه های سوختگیری بر اساس اکتان به بنزین سوپر و بنزین معمولی دسته بندی می شود. در ادامه قصد داریم این دو مورد را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

به خودرو خود چه بنزینی بزنیم؟

در این بین مهم ترین سوالی که در خصوص بنزین پرسیده می شود این است که چه بنزینی بزنیم . پیش از هرچیزی لازم است به نکته توجه کنیم که بنزین سوپر تنها به دلیل اکتان بالاتری که به نسبت بنزین معمولی دارد گران تر است. برخی از خودروها هستند که حتما بایستی از بنزین سوپر برای عملکرد بهتر موتور استفاده کنند.

اما به این نکته توجه داشته باشید که طراحی بیشتر خودروهای موجود در بازار برای بنزین معمولی است. این خودروها نیازی به استفاده از بنزین سوپر ندارند و می توانند در تمامی مدت زمان استفاده از آنها از بنزین معمولی استفاده کرد. این باور که اگر بنزین سوپر برای این دست خودرو استفاده شود باعث تمیز شدن موتور، بهبود عملکرد موتور و سایر موارد این چنینی می شود یک باور کاملا غلط و اشتباه است.

اما برای خودروهایی که در دفترچه آنها و یا در برچسب قسمت باک انها قید شده است که حتما از بنزین سوپر استفاده کنند لازم است که در زمان سوختگیری به این نکته توجه داشته باشند که ممکن است بنزین معمولی به بخش موتوری خودرو آنها آسیب وارد کند. اما استفاده از بنزین سوپر برای خودروهای معمولی تنها دور ریختن پول و هزینه اضافه کردن است.

چرا می گویند بنزین سوپر بهتر از بنزین معمولی است؟

این صحبت یک تبلیغ است. صاحبان جایگاه و فروشندگان سوخت برای کسب سود بیشتر این باور غلط را در بین مصرف کنندگان و صاحبان خودرو ایجاد کرده اند که اگر بنزین سوپر استفاده کنند خودرو انها عملکرد بهتری خواهد داشت. در حالی که این یک باور کاملا غلط بوده و مردم نیز با این تصور که این بنزین گران تر است پس بهتر است ممکن است فریب این افراد را بخورند. در حالی که استفاده از بنزین با اکتان بالا یا همان بنزین سوپر برای خودروهای معمولی هیچ تاثیر خاص و ویژه تری ندارد.

آیا استفاده از بنزین معمولی باعث خرابی موتور می شود؟

همانطور که پیش تر توضیح دادیم به این دلیل که بیشتر خودروهای داخلی از تکنولوژی های قدیمی تر و ارزان تری استفاده می کنند، در آنها استفاده از بنزین معمولی هیچ آسیبی به موتور نمی شود و استفاده از بنزین سوپر نیز تاثیری بر روی انها نخواهد داشت. اما اگر خودرو شما جزو دسته خودروهایی است که بایستی حتما از بنزین سوپر استفاده کنند در صورت استفاده از بنزین معمولی ممکن موتور خودرو دچار ناک کردن و یا پینگ شود. به همین دلیل کامپیوتر خودرو برای اینکه بتواند وضعیت موتور را متعادل سازد ممکن است دستورات مخرب و آسیب زننده ای را به بخش موتوری ارسال کند که در طولانی مدت موجب خرابی و ایرادات موتوری می شود.

چطور خودرویی که مصرف سوخت بهینه و درستی دارد را تشخیص دهیم؟

شما عزیزان پیش از خرید خودرو لازم است که خودرو خود را کارشناسی کنید. در زمان کارشناسی، کارشناس خودرو می تواند به وسیله دستگاه تشخیص دهد که مصرف سوخت خودرو بهینه است یا خیر. به همین منظور شما عزیزان حتما لازم است که پیش از خرید خودروهای دست دوم اقدام به کارشناسی خودرو کنید. شما عزیزان با درخواست خدمت کارشناسی خودرو از مجموعه حنفی کار می توانید علاوه بر کارشناسی رنگ ماشین در اتاق نور از کارشناسان آنها بخواهید تا در محل کار یا منزل شما حاضر شده و اقدام به کارشناسی در محل کنند.

همچنین اگر خودتان علاقه مند به یادگیری مباحث کارشناسی خودرو هستید می توانید از دوره های سایت حنفی کار دیدن کنید. این مجموعه علاوه بر خدمت کارشناسی اقدام به آموزش کارشناسی خودرو کرده است. همچنین شما با گذراندن دوره کارشناسی خودرو می توانید اقدام به دریافت مدرک کارشناسی خودرو کنید و وارد بازار خرید و فروش خودرو شوید.

 

ارسال نظر