شناسه خبر: ۱۶۲۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

چطور یک باربری خوب پیدا کنیم؟ ویژگی‌های یک باربری خوب و مطمئن

اگر تصمیم به اسباب کشی یا جابه‌جایی باری دارید تعداد زیادی گزینه پیش و روی شماست که می‌توانید یکی از روش‌ها را انتخاب کنید.

چطور یک باربری خوب پیدا کنیم؟ ویژگی‌های یک باربری خوب و مطمئن

به طور مثال اگر می‌خواهید اثاثیه منزل خود را از مشهد به شهری دیگر جابه‌جا کنید دو روش برای یافتن یک باربری خوب وجود دارد. روش اول جستجو و پرسش از دوستان و آشنایان برای گرفتن مشخصات بهترین باربری مشهد است. روش دوم سرچ و جستجو در سایت‌های مختلف و استفاده از نظرات کاربران است که می‌تواند تا حد بسیار زیادی به شما در یافتن یک باربری خوب در پایانه بار مشهد کمک کند. اما قبل از هر چیز باید با ویژگی‌های یک باربری خوب آشنا شوید. بنابراین در این مقاله قصد داریم برای شما ویژگی‌های یک شرکت باربری خوب را بیان کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

انتخاب یک باربری خوب

شما هر خدمتی از هر جایی که بخواهید دریافت کنید مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی آنکه باید به آن دقت کنید کیفیت خدمات و نیرو و منابع انسانی است. حال تفاوتی نمی‌کند این خدمات می‌تواند آرایشگری، خدمات نظافتی، رنگ آمیزی منزل و یا حتی کارگران حمل بار باشد. نیروی متخصص و وجود افراد مجرب در شرکت حمل بار یک مزیت اصلی محسوب می‌شود. تصور کنید می‌خواهید کمد، بوفه یا یخچال تان را جابه‌جا کنید برای حمل چنین بارهایی به افرادی نیاز دارید که از قوای جسمانی بالایی برخوردار باشند؛ چرا که بدین ترتیب وسایل کمتر آسیب خواهند دید. علاوه بر این نکته شرکت باربری خوب باید ار رفتار خوش و مناسب، امانت‌داری و روحیه عمل بالایی برخوردار باشد تا بالاترین کیفیت خدمات را به مشتریان ارائه کند.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های یک شرکت باربری خوب

  1. دارای تیم مشاوره: اولین ویژگی یک شرکت باربی خوب داشتن افراد مجرب و خوش بیان است. شما می‌توانید به کمک یک تیم خوب بهترین کیفیت و بهترین خدماتی که مشتری می‌خواهد را ارائه کنید.
  2. کیفیت خدمات بسته بندی، بارگیری و تخلیه بار: یکی دیگر از نکاتی که در بارگیری خوب اهمیت دارد داشتن افراد مجرب در بسته بندی، بارگیری و تخلیه بار است. چرا که افرادی که تجربه کافی ندارند می‌توانند با بسته بندی و بارگیری و تخلیه بار غیر اصولی باعث شکستن و خراب شدن وسایل شما بشوند.
  3. در اختیار داشتن کارگران و تجهیزات کافی: مجهز بودن شرکت باربری به افراد مجرب و به تعداد زیاد می‌تواند مزیتی محسوب شود و دست شما را باز بگذارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن بارگیری کنید. به علاوه یک شرکت باربری خوب، خود را تجهیز کرده و از بروز هرگونه اتفاقی جلوگیری می‌کند. برخی از این تجهیزات عبارتند از:
  • کپسول آتش نشانی
  • دستگاه سنجش سرعت و زمان
  • زنجیر چرخ
  • لاستیک‌هایی با آج خوب
  • کارت معاینه فنی
  • مثلث شبرنگ
  • جعبه کمک‌های اولیه
  • و...
  1. خودرو حمل بار مناسب: همچنین در فرایند جابه‌جایی، بسیار اهمیت دارد که از شرکت باربری معتبری درخواست سرویس و خدمات کنید؛ چرا که آنها به سلامت فنی خودرو حمل بار و پاکیزگی آن بسیار اهمیت می‌دهند و چه بسا پاکیزگی ماشین در تمیز تحویل گرفتن کالای شما تاثیر مستقیمی دارد. به طور مثال در باربری نیسان با اینکه محموله کوچک است اما سلامت فنی خودرو باری برای به سلامت رسیدن محموله به مقصد بسیار اهمیت دارد.
  2. عضویت در اتحادیه: از دیگر ویژگی‌های یک باربری خوب می‌توان به عضویت در اتحادیه باربری اشاره کرد. اعضای این اتحادیه در مسائلی همچون هزینه‌ها، ارزش‌های بسته بندی، حمل بار از نرخ اتحادیه و... تبعیت می‌کنند. و جالب است بدانید هرگونه خسارت وارد شده را قبول کرده و خسارت آن را متقبل می‌شوند.
  3. نوآوری و به روز بودن: یک شرکت باربری خوب کار خود را گسترش داده و روز به روز خود را پیشرفته‌تر می‌کند. داشتن سایت و اپلیکیشن یکی از ویژگی‌هایی است که هر شرکت به روزی نسبت به تهیه آن اقدام می‌کند.

 

ویژگی‌های خودروی باربری خوب

 

1

همانطور که گفته شد یکی دیگر از نکاتی که یک شرکت باربری را متمایز می‌کند خودروی مناسب و خوب است. بسیاری از شرکت‌های باربری حمل و نقل بین شهری خود را به افراد و شرکت‌های دیگر می‌سپارند (پس قبل از بستن قرار داد مطمئن شوید چند واسطه وجود دارد. اما بهتر است از شرکتی کمک بگیرید که خودش بدون واسطه کالا را به دست تان برساند.) که در این صورت باید با دو شرکت قرارداد ببندید.

 

شرکت باربری مسئولیت پذیر چه مسائلی را باید بر عهده بگیرد؟

  1. اطمینان حاصل کند که کالا بیمه است.
  2. مسئولیت کلیه کارهایی که پیمانکاران در زمان بارگیری و تخلیه بار انجام می‌دهند به گردن کار فرما است.
  3. باید به صورت دقیق وزن محموله را محاسبه کند.
  4. زمان دقیق رسیدن به مقصد را تعیین کند.
  5. رسید و بارنامه معتبر صادر کند.
  6. بهترین ماشین برای حمل بار مشتری را با توجه به نوع و ابعاد کالا انتخاب کند.
  7. هزینه حمل بار را تخمین بزند.
  8. هزینه خسارت در زمان آسیب رسیدن به کالا را تخمین بزند.
  9. آدرس دقیق گیرنده را مشخص کند.
  10. در خصوص حمل بار به مشتریان مشاوره بدهد.

وظایف شرکت باربری خوب چیست؟

3

  1. اعلام دقیق هزینه به مشتری: بسیار تأسف دارد؛ امروزه بسیاری از باربری‌ها یک هزینه‌ای را اعلام می‌کنند اما پس از رسیدن به مقصد درخواست هزینه دیگری را دارند این امر مخصوصا برای باربری نیسان بسیار اتفاق می‌افتد. بهتر است از شرکت‌های باربری با تجربه و معتبر استفاده کنید تا پس از حمل بار با اختلاف هزینه مواجه نشوید.
  2. ارائه بهترین مشاوره: یک شرکت باربری خوب باید مشاوره‌ای درست و دقیق از خدماتی که دارند را به مشتری ارائه دهند و به او حق انتخاب دهند تا خودش تصمیم بگیرد که آیا این شرکت معتبر و قابل اطمینان است یا خیر.
  3. انتخاب بهترین نوع ماشین باربری: شرکت باربری خوب باید با توجه به مقدار، نوع و اندازه کالا بهترین ماشین را معرفی کند تا کالا را جابه‌جا کند.
  4. انجام به موقع و درست تعهدات: شرکت باربری خوب باید خودش نسبت به تعهداتش اقدامات لازم را انجام بدهد؛ نه اینکه شما مدام به آنها گوشزد کنید تا کاری که باید را انجام دهند.

وظایف تحویل گیرنده بار چیست؟

  1. از سالم بودن بار اطمینان حاصل کند. (در همان جا باید تمامی کالا را بررسی کند و در صورت وجود شکستگی یا هر گونه مشکل ایجاد شده همانجا بگوید.)
  2. از نظر وزن و محتوا بار را بررسی کند.
  3. بر روی دریافت کالا نظارت کند.
  4. به راننده یا متصدی رسید تحویل بار تحویل دهد.
  5. هنگام تخلیه بار بر روی نحوه تخلیه نظارت داشته باشد.
  6. به زمان رسیدن بار توجه کند و در صورت تعویق افتادن زمان آن بررسی و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

کلام آخر

شرکت باربری قابل اعتماد خود را پیدا کنید و دیگر نگران بقیه چیزها نباشید؛ ضمن اینکه قبل از امضا کردن قرار داد بهتر است کامل آن را بخوانید و تعهدات شرکت را در مقابل خسارت وارد شده به دقت بررسی کنید.

 

ارسال نظر