شناسه خبر: ۱۶۱۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

چگونه کارایی و عمر ماشین ظرفشویی رو بالا ببریم؟

انتخاب بهترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی برای دستیابی به ظروف تمیز و بدون لک با هر بار شستشو ضروری است. با در نظر گرفتن عوامل موثر بر عملکرد مواد شوینده و انتخاب نوع مناسب برای نیازهای خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی شما بهترین عملکرد را دارد.

چگونه کارایی و عمر ماشین ظرفشویی رو  بالا ببریم؟

از شوینده‌های مناسب استفاده کنید

انواع مختلف ماشین ظرفشویی ممکن است به انواع مختلفی از مواد شوینده نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، ماشین‌های ظرفشویی با راندمان بالا ممکن است به مواد شوینده کم کف نیاز داشته باشند، در حالی که مدل‌های قدیمی ممکن است به مواد شوینده‌ای نیاز داشته باشند که کف بیشتری تولید کند. دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را بخوانید تا بفهمید چه ماده شوینده ای توصیه می شود.

 

استفاده از نمک ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی نوعی نمک خاص است که برای جذب یون های منیزیم و کلسیم که باعث آب سخت می شوند، طراحی شده است. ماندن این یون ها در ماشین ظرفشویی علاوه بر کدر شدن ظروف، قدرت پاک کنندگی ماشین ظرفشویی شما را کاهش دهد و حتی عمر دستگاه شما را کاهش دهد.

 

نمک ماشین ظرفشویی مخصوص ماشین شما فرموله شده است و نمی توان آن را با نمک خوراکی، نمک دریا یا سنگ نمک جایگزین کرد. این نمک مخصوص گرانول‌های بسیار بزرگ‌تری دارد و حاوی یک ماده ضد چسبندگی خاص است که این اطمینان را می‌دهد که وقتی نمک خیس می‌شود، تبدیل به یک جرم جامد نمی‌شود. نمک معمولی می تواند باعث افزایش سختی آب شود و به ظرفشویی آسیب برساند. 

 

نمک ماشین ظرفشویی finish

نمک ماشین ظرفشویی Finish یکی از محبوب ترین برندهای نمک ماشین ظرفشویی در جهان است. این محصول از مواد اولیه مرغوب ساخته شده است و به خوبی در از بین بردن سختی آب و جلوگیری از تشکیل رسوب به دستگاه شما کمک می کند. نمک ماشین ظرفشویی فینیش با تمامی ماشین های ظرفشویی سازگاری دارد.

 

نمک ماشین ظرفشویی fairy 

این محصول نیز مانند محصول قبلی بسیار مورد اعتماد و معتبر است. هر دو این نمک ها محصولات با کیفیتی هستند که می توانند به خوبی در از بین بردن سختی آب و جلوگیری از تشکیل رسوب کمک کنند. با این حال، برخی تفاوت های جزئی بین این دو محصول وجود دارد.

نمک ماشنی ظرفشویی Finish بسته به مدل ماشین ظرفشویی شما ممکن است کمی موثرتر از Fairy باشد. اما این در حالی است که قیمت نمک ماشین ظرفشویی Fairy نسبت به Finish کمی مقرون به صرفه تر است. اما در نهایت، انتخاب بهترین نمک ماشین ظرفشویی به نیازهای فردی و بودجه شما بستگی دارد.

 

نمک ماشین ظرفشویی pril

این نمک یکی از محبوب ترین نمک‌های ماشین ظرفشویی در ایران است. دلیل آن قیمت پایین‌تر و کیفیت به نسبت مناسب این محصول است. نمک ماشین ظرفشویی پریل یک محصول تایید شده است. این محصول توسط شرکت پریل تولید می شود که یک شرکت معتبر آلمانی است. شرکت پریل محصولات خود را تحت استانداردهای سختگیرانه ای تولید می کند و محصولات آن مورد تایید سازمان های معتبر جهانی قرار گرفته است. در ایران، نمک ماشین ظرفشویی پریل توسط شرکت پاکشوما وارد و توزیع می شود. این شرکت نیز یک شرکت معتبر ایرانی است که محصولات خود را تحت استانداردهای ملی ایران تولید می کند.

 

ماشین ظرفشویی را بیش از ظرفیت آن پر نکنید

وقتی ماشین ظرفشویی بیش از ظرفیت آن پر شود، آب و مواد شوینده نمی توانند به طور موثر به تمام ظروف دسترسی داشته باشند. در نتیجه، ظروف به طور کامل تمیز نمی شوند و ممکن است باقی مانده مواد غذایی یا چربی روی آنها باقی بماند. همچنین این کار باعث فشار به موتور دستگاه و در طول زمان باعث آسیب دیدن آن و کاهش عمر دستگاه می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر ظروف زیادی برای شست‌وشو دارید در دو مرحله آنها را بشویید زیرا این کار فشار کمتری را به دستگاه وارد می‌کند.

 

چرخه شستشوی معمولی در ماشین ظرفشویی شما برای شستشوی روزانه ظروف است. این یک چرخه استاندارد است که به طور کلی برای تمیز کردن ذرات غذا از ظروف نسبتاً کثیف بدون استفاده از آب اضافی و زمان طولانی خوب است. بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی به شما این امکان را می‌دهند که با چرخه معمولی گزینه خشک کردن در هوا یا گرما را انتخاب کنید.

 

چرخه Light Wash در ماشین ظرفشویی شما برای آن دسته از ظروفی که کمی کثیف هستند و/یا از قبل شسته شده اند تا همه ذرات غذا از بین بروند کار می کند. یک شستشوی سبک چرخه قبل از آبکشی را حذف می کند تا هم در آب و هم در زمان چرخه صرفه جویی شود.

 

شستشوی خودکار از یک سنسور برای تشخیص سطح کثیفی برای تعیین زمان شستشو و خشک شدن ظروف استفاده می کند. 

 

گزینه Delay Wash به شما امکان می دهد مشخص کنید که ماشین ظرفشویی چه زمانی کار خود را شروع کند. شما به سادگی چرخه ای را که می خواهید انتخاب کنید، تایمر را تنظیم کنید و به کار های دیگر خود برسید.

 

چرخه شستشوی سریع یا شستشوی سریع از حرارت و آب اضافی برای تمیز کردن سریع ظروف شما در حدود یک ساعت استفاده می کند. در حالی که چرخه شستشوی سریع انرژی بیشتری مصرف می کند، گزینه خوبی برای تمیز کردن ظروف است که به زودی باید از آن استفاده کنید.

 

ماشین ظرفشویی را به طور منظم تمیز کنید

ماشین ظرفشویی یک وسیله برقی است که به طور مداوم با آب و مواد شوینده در تماس است. این عوامل می توانند باعث ایجاد رسوب و کثیفی در ماشین ظرفشویی شوند. اگر ماشین ظرفشویی به طور منظم تمیز نشود، این رسوب و کثیفی می تواند باعث مشکلات مختلفی شود که مهمترنی آنها آسیب به موتور دستگاه است. این رسوبات مجراهای خروج آب را مسدود کرده و باعث بالا رفتن فشار وارد شده به موتور می‌شوند.

 

 

ارسال نظر