شناسه خبر: ۱۶۲۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

راهنمای خرید اتصالات لوله پلی اتیلن

راهنمای خرید اتصالات لوله پلی اتیلن

برای خرید انواع اتصالات لوله پلی اتیلن باید نکات خیلی زیادی در مورد جنس و ابعاد این نوع اتصالات بدانید. در صورتی که آگاهی کاملی داشته باشید، می توانید بهترین محصول را با توجه به نیاز خود تشخیص داده و خرید بهتری داشته باشید. مجموعه راد پایپ به عنوان یکی از شرکت های فعال وارد کننده در این زمینه بهترین محصولات را برای شما عرضه می کند. برای آشنایی با محصولاتشان به سایت رادپایپ مراجعه کنید.

تعریف اتصالات لوله پلی اتیلن

برای لوله کشی در بخش های مختلف مانند لوله کشی فاضلاب ساختمان از اتصالات پلی اتیلن استفاده می شود. این نوع اتصالات از مهم ترین اتصالات انتقال مایعات در ساختمان ها هستند. نصب سریع و مقاومت در برابر رطوبت از مهم ترین مشخصه های این محصولات است.

فصل 1: انواع اتصالات لوله پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن تنوع خیلی زیادی دارند که شامل:

  • اتصالات پیچی: این نوع اتصالات جنس بسیار خوبی دارند و قسمت های نری و مادگی در یکدیگر قرار می گیرند. کار نصبشان بسیار آسان و بدون نیاز به تجهیزات خاص است.
  • اتصالات جوشی: این اتصالات به همدیگر جوش خورده و از این طریق مورد استفاده قرار می گیرند. وزن سبک و تحمل حرارت از مهم ترین ویژگی این قطعات است.
  • اتصالات پلی اتیلن تزریقی: در ساخت این قطعات از Injection Moulding کمک گرفته می شود. این اتصالات در قالب های مخصوص ساخته شده و پلاستیک به درون قالب تزریق می شود. هزینه پایین نصب و مقاومت خیلی بالا از مزایای این نوع اتصالات می باشد.
  • اتصالات پلی اتیلن کوپلینگی: برای اتصال لوله در صنایع بزرگ کشور مانند پتروشیمی از این اتصالات استفاده می شود. به کمک روش های جوشکاری و مکانیکی این نوع اتصالات به راحتی نصب می شوند.

 

2

 

فصل 2: عوامل مهم در خرید اتصالات لوله پلی اتیلن

عوامل مختلفی در خرید اتصالات تاثیر دارند که شامل:

  • جنس و مواد تشکیل‌دهنده

جنس مواد به کار رفته در ساخت اتصالات پلی اتیلن در کارایی و کیفیت نهایی آن ها اهمیت خیلی زیادی دارد. ماده اولیه اتیلن باید در شرایط مناسب پلیمریزاسیون شده و به پلی اتیلن تبدیل شود. مراحل ساخت و مواد اولیه دو رکن مهم در کیفیت هستند که باید در هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشید.

  • راهنمای انتخاب جنس مناسب

برای انتخاب جنس مناسب با توجه به نیاز خود باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. به فروشندگان معتبر مراجعه و از آن ها مشاوره دریافت کنید.

  • ابعاد و اندازه‌ها

اتصالات در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند. شاید انتخاب برای شخصی که آگاهی از لوله کشی ساختمان ندارد، کار سختی باشد. با توجه به تشخیص افراد فنی در این زمینه، می توانید خرید بهتری با توجه به نیازهای خود برای لوله کشی ساختمان مشخص کنید.

  • اهمیت ابعاد صحیح

اتصالات خریداری شده باید اندازه های مناسب با محل نصب و با یکدیگر داشته باشند تا بتوان آن ها را به راحتی نصب و مورد استفاده قرار داد.

  • نکات کلیدی در انتخاب اندازه

قطر این اتصالات از 1 تا 6 اینچ متغیر است و با توجه به نیاز خود و نوع کارایی، اندازه مناسب را انتخاب و خریداری کنید. اگر انتخاب اندازه دقیق کار سختی است، می توانید از مشاوران راد پایپ کمک بگیرید تا بهترین محصول را انتخاب و خریداری کنید.

  • مقاومت در برابر حرارت و فشار

این نوع اتصالات مقاومت خیلی خوبی در برابر حرارت دارند و در هوای گرم و شرایط سخت قابل استفاده هستند. در خرید به میزان مقاومت اتصالات در برابر گرما و فشار توجه ویژه ای داشته باشید.

  • اهمیت مقاومت مواد در شرایط مختلف

لوله های پلی اتیلن در شرایط دمایی و مقاومتی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و باید بتوانند در محیط های مختلف کیفیت خود را حفظ کنند. قبل از خرید در مورد محل استفاده و شرایط آن با فروشنده صحبت کنید تا بهترین محصول را به شما معرفی کند.

چگونگی انتخاب اتصالات با مقاومت مناسب

برای انتخاب اتصالات مقاوم باید به ضخامت، کیفیت ساخت و تاییدیه های استاندارد توجه داشته باشید. مقاومت مناسب در استفاده از اتصالات پلی اتیلن اهمیت خیلی ویژه ای دارد. اگر اتصالات مقاومت خوبی نداشته باشند، سیستم لوله کشی به مشکل بر خورده و باید هزینه های بیش تری پرداخت کنید.

 

فصل 3: استانداردها و تاییدیه‌ها

با توجه به استانداردها و تاییدیه های جهانی می توان بهترین لوله را تشخیص داده و خریداری کرد. اتصالات پلی اتیلن دارای استانداردهای مختلفی هستند.

استانداردهای مرتبط با اتصالات لوله پلی اتیلن

این استانداردها شامل:

  • استاندارد لوله و اتصالات پلی اتیلن : ISIRI 9116-1 (دوجداره)
  • استاندارد لوله و اتصالات پلی اتیلن : ISIRI 9116-2 (دوجداره)
  • استاندارد لوله و اتصالات پلی اتیلن : ISIRI 9116-3 (دوجداره)

این 3 استاندارد برای انواع اتصالات ساخته شده از پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرند. اتصالات مورد استفاده در فاضلاب، زهکشی زیر خاک و غیره باید دارای این نوع استانداردهای جهانی باشند.

 

3

معرفی استانداردهای ملی و بین‌المللی

توجه به استانداردهای ملی و بین المللی در خرید بسیار مهم است. این استانداردها به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین محصولات را در بین تنوع خیلی بالا تشخیص داده و خریداری کنید. استانداردهای جهانی، نحوه تولید و استفاده از مواد اولیه با کیفیت را در تولید اتصالات پلی اتیلن، مشخص می کنند. تولید کنندگانی که این استانداردها را رعایت کنند، می توانند گواهی استاندارد را دریافت کرده و محصولات خود را به فروش برسانند.  استاندارد های ملی شامل:

  • ISIRI 7175-1      
  • ISIRI 7175-2      
  • ISIRI 13502       
  • ISIRI 13252       
  • INSO 14427-1  
  • INSO 14427-3  
  • INSO 14563      
  • INSO 18781      

تاییدیه ها و استانداردها مهم ترین اسنادی هستند که کیفیت یک محصول را در سطح جهانی مشخص می کنند. استاندرادهای معروف در این حوزه شامل:

  • استاندارد ISO (مؤسسه بین‌المللی استاندارد)
  • استانداردهای ASTM (انجمن مواد و آزمون آمریکا)
  • استانداردهای BS ( مؤسسه استاندارد بریتانیا )
  • استانداردهای AWWA (انجمن امور آبی آمریکا)

چگونگی اعتبارسنجی یک محصول با تاییدیه

ممکن است برخی تولیدکنندگان تاییدیه های جعلی را برای فروش محصولات خود ارائه دهند، که نیاز است دقت بالایی در خرید داشته باشید. برای اعتبار سنجی تاییدیه ها باید به سایت صادر کننده آن تاییدیه مراجعه و اعتبار آن را بسنجید.

 

خرید اتصالات لوله پلی اتیلن از رادپایپ

اگر به دنبال خرید بهترین اتصالات پلی اتیلن هستید، ما به شما خرید از سایت راد پایپ را توصیه می کنیم. این مجموعه با سابقه طولانی در واردات انواع لوله پلی اتیلن توانسته است، خدمات مختلفی را به مشتریان خود عرضه کند. تمام محصولات آماده فروش در این سایت کیفیت تضمین شده دارند تا بتوانید با خیال راحت یک خرید مطمئن داشته باشید. محصولات راد پایپ دارای گواهینامه های معتبر بین المللی هستند. این مجموعه با راه اندازی سایت فروش توانسته خدمات خود را در سطح وسیع تری ارائه کند.

شما بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانید به این سایت مراجعه کرده و انواع اتصالات را مشاهده و خریداری کنید. محصولات این مجموعه شامل انواع اتصالات لوله، شیرآلات صنعتی، فلنج، لوله، گسکت، پیچ و مهره، استاپر و عایق کاری است. می توانید برای لوله کشی کامل ساختمان از این سایت خرید خود را به طور کامل انجام بدهید. به دلیل حجم بالای کار و ارائه بدون واسطه قیمت های مناسبی در سایت رادپایپ در نظر گرفته شده است. تیم تخصصی راد پایپ آماده ارائه خدمات مشاوره به تمام مشتریان است.

 

ارسال نظر