شناسه خبر: ۱۶۲۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

طولانی ترین پروازهای داخلی ایران کدامند؟

سفر هوایی ایمن‌ترین و در عین حال سریع‌ترین روش جا به جایی در جهان است. با پیشرفت تکنولوژی، سفرهای هوایی رونق بسیاری پیدا کرده‌اند و مردم برای جا به جایی سریع و آسان این نوع سفر را جایگزین سفرهای زمینی و دریایی کرده‌اند.

طولانی ترین پروازهای داخلی ایران کدامند؟

بیشتر استفاده هواپیما برای جا به جایی افراد برای مقاصد دور و صعب العبور است. درست است که پروازهایی از شهرهای نزدیک هم وجود دارد اما پرواز در شهرهایی با فاصله زیاد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در ادامه به بررسی زمان هر خط هوایی در فواصل دور در کشور خواهیم پرداخت، تا اگر در آینده از یکی از این خطوط هوایی استفاده کردید، از زمان مورد نیاز برای جا به جایی مطلع باشید.

مسیر هوایی تبریز- زاهدان

فاصله هوایی تبریز به زاهدان ۲۰۱۲ کیلومتر است. در صورتی که زمینی قصد سفر به زاهدان را داشته باشید، باید بدون توقف ۲۴ ساعت حرکت کنید که کاری بسیار دشوار است. این مسیر طولانی‌ترین پرواز داخلی محسوب می‌شود و ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. تعداد پرواز تبریز به زاهدان و بالعکس زیاد نیست و اگر می‌خواهید در کوتاه ترین زمان به این سفر بروید بهتر است از ماه قبل به فکر تهیه بلیط هواپیما باشید.

مسیر هوایی رامسر- کیش

یکی دیگر از پروازهای طولانی کشور مسیر هوایی رامسر به کیش و بالعکس است. فاصله این دو شهر از هم ۱۲۰۰ کیلومتر است و بهترین روش برای جا به جایی در بین این دو شهر، سفر هوایی است. سفر به کیش از رامسر با سختی‌های مختلف همراه است. ابتدا باید برای رسیدن به این جزیره به بندر لنگه بروید و از آنجا و از طریق لندیگراف مسیر دریای طی کنید و به کیش برسید. این مورد برای همه شهرهای ایران برقرار است تا جایی که سفر هوایی بندرعباس به کیش هم با مدت ۱۵ دقیقه محبوب‌تر از سفر دریایی به این جزیره زیبا است.

مسیر هوایی تهران – مشهد

این مسیر هوایی پر استفاده ترین مسیر هوایی کشور است. فاصله تهران تا مشهد ۸۰۰ کیلومتر است و طول پرواز تهران - مشهد ۱ساعت و ۳۰ دقیقه است. برای خرید بلیط پرواز تهران گزینه های زیادی دارید. تهران با داشتن دو فرودگاه بزرگ به بیشتر شهرهای کوچک و بزرگ سفر هوایی دارد و برای خرید بلیط تهران می‌توانید در ساعات مختلف روز اقدام کنید و محدودیتی برای روز و ساعت پرواز در تهران وجود ندارد. فاصله پرواز کیش به تهران بیشتر از فاصله پرواز مشهد تهران است اما با توجه به تعداد بالای پرواز بین این دو شهر، این خط هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فاصله هوایی اصفهان – مشهد

طولانی ترین فاصله هوایی از اصفهان، متعلق به پرواز اصفهان مشهد است. این شهر با قرار گرفتن در مرکز کشور فاصله زیادی با شهرهایی مختلف ندارد. فاصله هوایی اصفهان تا مشهد ۱۰۰۰ کیلومتر است و طول پرواز بسته به نوع هواپیما بین ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه تا ۲ ساعت متغیر است. پرواز اصفهان مشهد پس از پرواز اصفهان - تهران دومین سفر پر تکرار از مبدا اصفهان است. برای بلیط پرواز اصفهان می‌توانید به صورت چارتری و سیستمی اقدام به خرید کنید. اگر علاقه دارید تا ارزان از اصفهان به مشهد بروید منتظر بلیط های لحظه آخری بمانید.

پرواز اصفهان مشهد - تصویر 2

مسیر هوایی کیش – تبریز

این مسیر هوایی هم از فاصله زیادی برخوردار است. فاصله هوایی کیش به تبریز ۲۰۰۰ کیلومتر است و طول پرواز بین این دو شهر بسته به شرایط آب و هوایی بین ۲ ساعت ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه متغیر است. برخلاف پرواز زاهدان به تبریز این پرواز از پروازهای متداول است و در بیشتر روزهای هفته می‌توان بلیط پرواز کیش به تبریز و برعکس را پیدا کرد.

مسیر هوایی اهواز – مشهد

فاصله اهواز تا مشهد ۱۱۵۰ کیلومتر است. این فاصله به صورت زمینی تا ۱۶۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. برای رسیدن از اهواز به مشهد به صورت زمینی حدود ۲۰ ساعت باید به صورت مداوم رانندگی کنید. همچنین سفر زمینی در جاده‌های کوهستانی این مسیر سختی خود را دارد. به همین علت سفر هوایی اهواز به مشهد و برعکس از استقبال عمومی خوبی برخوردار است. به جز گردشگران و زائران، این دو شهر معاملات اقتصادی زیادی باهم دارند و افراد به صورت مداوم بین این دو شهر به صورت هوایی در تردد هستند. مدت زمان پرواز هواپیما اهواز – مشهد حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه است که در مقابل سفر زمینی بسیار کوتاه و راحت است.

فاصله هوایی تهران – قشم

به علت تعداد بالای درخواست‌ها پرواز تهران قشم امروزه بیشتر از سالهای گذشته در حال انجام است. این دو شهر فاصله ای حدود ۱۰۷۰ کیلومتر از هم دارند و طول پرواز بین دو شهر به صورت معمول ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه است. سفر از تهران به قشم و کیش و بندرعباس در طول سالهای گذشته رو به افزایش رفته و به همین علت ایرلاین های زیادی این سفرهای هوایی را پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید در تمامی روزهای هفته و در ساعات مختلف شبانه روز سفر هوایی تهران – قشم را تجربه کنید.

پرواز تهران قشم - تصویر 3

فاصله هوایی گرگان – بندرعباس

فاصله هوایی گرگان به بندرعباس ۱۳۰۰ کیلومتر است و جزء سفرهای هوایی طولانی کشور محسوب می‌شود. این دو شهر حدود ۱۸ ساعت به صورت زمینی از هم فاصله دارند و در سفر هوایی فقط ۱ ساعت ۳۵ دقیقه مدت زمان کافی است تا بین این دو شهر جا به جا شوید. سفر از بندرعباس به گرگان و برعکس متداول نیست و بهتر است اگر بلیط پروازی برای این مسیر پیدا کردید بدون فوت وقت اقدام به خرید آن کنید تا متحمل سفر زمینی طولانی بین این دو شهر نشوید.

کلام پایانی

سفرهای هوایی امروزه بهترین راه برای رسیدن به مقصد مورد نظر هستند. زمان در زندگی امروزی از ارزش بالایی برخوردار است و سفر هوایی می‌تواند زمان شما را برای کارهای مهم‌تر ذخیره کند. در این مقاله به طولانی ترین پروازهای داخلی ایران اشاره کردیم البته که مسیرهای هوایی طولانی دیگری نیز در کشور وجود دارند که در اینجا فرصت نشده به تک تک آن‌ها، اشاره داشته باشیم. مسیرهای مانند خوی – بندرعباس که تعداد سفرهای آنها در ماه انگشت شمار است و کاربردی نیست. تجربه شما از سفر هوایی چیست؟ طولانی ترین مقصد شما کجا بوده و چقدر در هواپیما منتظر رسیدن بودید؟ با ما نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر