شناسه خبر: ۱۶۲۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد

چرخ خیاطی میاندوز جک و کاربرد های آن

چرخ خیاطی میاندوز جک یکی از انواع مدل های چرخ خیاطی تولید شده این برند است که توسط کشور چین تولید می شود. و کاربرد بسیار گسترده ای در کارگاه ها و کارخانه های تولیدی دارد.

چرخ خیاطی میاندوز جک و کاربرد های آن

چرخ میاندوز جک استاندارد های ایزو 9001 و ایزو 14000 و استاندارد اروپا را داراست. این چرخ صنعتی با توجه به خدمات پس فروش خوبی که دارد و امکانات و ویژگی های منحصر به فردش مورد استقبال بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی قرار گرفته است.

چرخ خیاطی میاندوز یعنی چه؟

چرخ خیاطی های میاندوز از سری چرخ خیاطی های صنعتی محسوب می شوند که برای افراد حرفه ای طراحی شده اند. این نوع از چرخ های خیاطی دوخت تمیز و بدون درزی را تحویل می دهند. معمولا چرخ های میاندوز مناسب پارچه هایی هستند که بافت نرم و منعطف دارند.

موتور چرخ های میاندوز بسیار قوی می باشد و امکان کار مداوم را برای خیاط ها فراهم می کند. بعلاوه چرخ میاندوز سرعت موتور بسیار بالایی نیز دارد که این امر بهترین گزینه برای تولیدات انبوه محسوب می شود.

چرخ های میاندوز با توجه به این که امکان دوخت باریک، پهن و زیگزاگ را بر روی پارچه فراهم می کنند می توانند کاربرد های مختلفی داشته باشند.

کاربرد های چرخ خیاطی میاندوز جک

چرخ خیاطی های میاندوز جک یک از انواع چرخ های صنعتی محسوب می شوند که کاربرد آن بیشتر برای نوار دوزی، دوخت باریک، پهن و دمپا می باشد. از آن جا که میاندوز ها مدل های مختلفی دارند ابتدا باید نوع کار را مشخص کنید تا بتوانید خرید مناسب و خوبی داشته باشید.

چرخ خیاطی میاندوز جک، به علت موتور های قوی ایی که برای آن ها تعبیه شده است وزن سنگین و قدرت بالایی دارند که سرعت دوخت و دوز بالایی را فراهم می کنند. برخی از مدل های میاندوز برند جک امکان 5500 دوخت در دقیقه را دارند، که این خود به تنهایی می تواند گزینه ای منحصر به فرد برای خرید از این برند محسوب شود.

 

 

2

دوخت انواع پارچه های نازک و ضخیم

چرخ خیاطی میاندوز جک برای دوخت پارچه های نازک و ضخیم طراحی شده است بنابراین زمانی که پارچه را زیر پایه چرخ قرار می دهید با توجه به نوع پارچه و ضخامت آن، کش نخ و سرعت چرخ را تنظیم نمایید. کشش نخ با توجه به ظرافت و یا ضخامت پارچه باید به گونه ای باشد که، دوختی بدون چین و چروک و صاف را بر روی پارچه ایجاد کند. اگر کشش نخ زیاد باشد دوخت بسیار شل می شود و اگر کشش نخ کم باشد دوخت بسیار کشیده شده و در نهایت پاره می شود.

بعلاوه باید دقت کنید که با توجه به میزان ضخامت پارچه از سوزن و نخ مناسب استفاده کنید. در پارچه های ضخیم از نخ و سوزن ضخیم تر و در پارچه های نازک از نخ و سوزن نازک تر استفاده نمایید.

دوخت لباس های ظریف و حساس

پارچه های حساس و ظریف از جمله پارچه هایی هستند که دوخت آن ها به علت ظرافتی که دارند مشکل تر است. چرخ های میاندوز با قابلیت تنظیم سرعت دوخت و انجام دوخت با یک، دو و سه سوزن یا بیشتر امکان دوختی ظریف را فراهم می کنند به طوری که به تار و پود پارچه آسیبی وارد نشود و در عین حال دوختی زیبا و تمیز را برای مشتریان فراهم می نمایند.

دوخت ملحفه، روتختی و پرده

یکی از قابلیت های چرخ های میاندوز، نوار دوزی می باشد. این چرخ ها قابلیت اتصال نوار ها و سایر فولدر ها را به پارچه فراهم می کنند، بنابراین برای دوخت ملحفه ها، روتختی ها و پرده ها یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شوند.

دوخت چادر و مانتو

دوخت چادر و مانتو یکی از انواع دوخت هایی محسوب می شود که با کمک چرخ میاندوز بسیار تمیز تر و زیباتر خواهد شد. چرخ های میاندوز می توانند انواع دوخت های زیگزاگی را بر روی پارچه ایجاد کنند که این نوع دوخت در چادر و مانتو کاربرد بسیاری دارد.

برخی از چرخ های میاندوز صنعتی امکان تا زدن لبه های پارچه به وسیله فولدر های لبه دوخت را فراهم می کنند که برای ایجاد دوختی تمیز در مانتو می توان از آن استفاده کرد.

دوخت کیف و کفش

چرخ خیاطی های میاندوز امکان دوخت با بیش از یک سوزن را دارند، این امر باعث ایجاد دوخت ها و یا در اصطلاح گره های منحصر به فردی بر روی کار می شود که به زیبایی کار می افزاید. ببا توجه به عملکرد این نوع از چرخ های صنعتی در کارگاه های تولید کیف و کفش کاربرد فراوانی دارند. در این چرخ ها نخ با مکانیزمی خاص در حرکات رفت و برگشتی ای که چند سوزن همزمان انجام می دهند طرح های زیبایی را ایجاد می کند.

مناسب برای مصارف صنعتی و کارگاهی

چرخ خیاطی های میاندوز بیشترین کاربرد را در تولید های پوشاک و کارگاه های صنعتی دارند. این چرخ ها در کارگاه های تریکو بافی، دوخت تیشرت و لباس های ورزشی یکی از مناسب ترین و بهترین گزینه ها محسوب می شوند. امکان دوخت سه نخ، چهار نخ، پنج نخ و همچنین موازی دوزی های باریک و پهن این نوع از چرخ های صنعتی را به یکی از پرکاربرد ترین چرخ های کارگاهی تبدیل کرده است.

مناسب برای استفاده در مزون و تولیدی ها

به طور معمول در مزون ها و تولیدی ها، پارچه های حساس، کشی، ریون و تریکو وجود دارند. چرخ های میاندوز می توانند امکان دوخت انواع لبه لباس و شلوار را در تولیدی ها فراهم کنند. با توجه به این که در مزون ها دوخت های تزیینی نیز استفاده می شود امکان این نوع دوخت به وسیله قطعه ای که بر روی چرخ های میاندوز نصب می شود فراهم می گردد. این چرخ ها دوخت هایی را انجام می دهند که باعث تمیز کاری نهایی کار می شود و به همین علت گزینه مناسبی در کارگاه ها و تولیدی ها محسوب می شوند.

 

ارسال نظر