شناسه خبر: ۱۵۲۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

طرح جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان خراسان رضوی آغاز شد

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ضربتی جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان از پنجم تا پانزدهم دی ماه جاری در این استان آغاز شده است.

طرح جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش مشهد فوری ، رضا صابری تولایی در نشست ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس خراسان رضوی اظهار کرد: اجرای طرح ضربتی جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان از پنجم تا پانزدهم دی ماه جاری در این استان آغاز شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل با توجه شرایط کرونایی در این استان افزایش یافته لذا آموزش و پرورش اقدام به اجرای این طرح ضربتی به منظور جلوگیری از ترک تحصیل کرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که ادامه تحصیل نداده‌اند در چاچوب اجرای این طرح شناسایی می‌شوند تا پیگیری و اقدام لازم با فوریت برای تداوم آموزش آنها صورت گیرد.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین بر استمرار کلاس‌ها و برنامه آموزش رسمی به شیوه غیرحضوری تاکید و بیان کرد: مدارس باید همچنان آموزش‌های مجازی را بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی ارائه نموده و با رعایت استانداردهای لازم بر کیفیت آموزش بیافزایند و همچنین از خستگی احتمالی دانش‌آموزان و فرسودگی معلمان پیشگیری کنند.

وی گفت: مدیران مدارس همچنین الگوی جریان آموزشی مدرسه تحت مدیریت خود را با توجه به شرایط موجود انتخاب و ثبت نمایند. الگوی کنونی جریان آموزشی همه مدارس خراسان رضوی غیرحضوری است لذا مدیران مدارس باید به محض تغییر شرایط نسبت به ‌روزآمدی این الگو اقدام کنند.

صابری‌تولایی افزود: شرایط برای برگزاری حضوری ارزشیابی دانش‌آموزان فعلا فراهم نیست بنابراین این بخش از فرآیند آموزش نیز به شیوه غیرحضوری اجرا می‌شود.

وی گفت: آزمونهای برخط (آنلاین)، ارزشیابی تکوینی، میزان مشارکت، شناخت معلم، پرسشهای شفاهی، آزمونهای عملکردی و همه فعالیتهای آموزشی دانش‌آموزان می‌تواند مبنای نمرات نوبت اول برنامه سال تحصیلی آنها قرار گیرد.

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد.

منبع: ایرنا

316

ارسال نظر