شناسه خبر: ۷۲۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد:

مرحوم «سیدعلی حسینی» چهره امدادی ماندگار سال 96

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: نام و یاد مرحوم «سیدعلی حسینی» امدادگر فقید هلال احمر استان که در حادثه اشترانکوه جان خود را از دست داد تا ابد در خانواده جمعیت هلال احمر زنده است.

مرحوم «سیدعلی حسینی» چهره امدادی ماندگار سال 96

به گزارش مشهدفوری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: نام و یاد مرحوم «سیدعلی حسینی» امدادگر فقید هلال احمر استان که در حادثه اشترانکوه جان خود را از دست داد به عنوان چهره امدادی ماندگار کشور در سال 96، تا ابد در خانواده جمعیت هلال احمر زنده است.

چهار ماه از آخرین صعود گذشت؛ صعودی بی‌بازگشت از قله برفی و یخی «جنون» در ارتفاعات اشترانکوه ازنا در لرستان می‌گذرد و در آن حادثه 9 کوهنورد مشهدی به قصد فتح این قله راهی لرستان شدند که یکی از آنها مرحوم سیدعلی حسینی نیروی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بود و آخرین عکسی که این مرحوم از آخرین صعودش فرستاد از ارتفاع ٣٨١٣ متری بود، اما نمی‌دانست این آخرین تصویری است که از او در کوه ثبت می‌شود.

جمعیت هلال احمر در طول سال عملیات‌های بسیار زیادی را در سطح کشور انجام می‌دهد و برخی از این عملیات‌ها سختی‌ دوچندان دارد. یکی از این عملیات‌های سخت برای امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر، شناسایی همکار خود در جریان حادثه اشترانکوه بود چرا که در جهت یافتن یار و همکار خود که عمری نجاتگر آسیب‌دیدگان بسیاری بوده، تلاش داشتند.

یکی از این امدادگران فداکاری که در سال گذشته جمع یاران خود در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را ترک کرد و به دیار باقی شتافت و به سمت معبود سفر کرد مرحوم سیدعلی حسینی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر مشهد بود که در حادثه تلخ اشترانکوه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و این فقدان، خانواده هلال‌احمر را در غم بزرگی فرو برد.

همزمان با فرارسیدن نخستین بهار فراغ مرحوم سیدعلی حسینی و در جهت گرامیداشت نام و یاد این امدادگر فقید گفت‌وگویی را با مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی صورت داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
سیدمجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به بیان خصوصیات اخلاقی و شخصیتی مرحوم سیدعلی حسینی پرداخت و گفت: این مرحوم از نیروهای نجاتگر و امدادگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و مشهد و یکی از ٩ قربانی این حادثه تلخ بود، کسی که خود سال‌ها در کوه و برف و سرما به مردم حادثه‌دیده کمک کرده بود، اما این حادثه تلخ او را با خودش می‌برد، حادثه‌ای شوک‌آور که هنوز هم دوستان و همکاران او باور ندارند.

وی افزود: مرحوم سیدعلی حسینی از خانواده پرتلاش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و مشهد بود که همراه با تنی چند از کوهنوردان خراسانی و لرستانی پس از صعود به قله در منطقه کول جنون رشته‌کوه اشترانکوه شهرستان ازنا لرستان در حادثه ریزش بهمن جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه خبر پرکشیدن سیدعلی حسینی کوهنورد، امدادگر، داوطلب، جوان باسابقه جمعیت هلال ‌احمر، ععضو تیم کوهنوردی و عضو شورای مرکزی مجمع جوانان خراسان ‌رضوی، خانواده بزرگ جمعیت هلال ‌احمر را بار دیگر بعد از حوادث متعدد و ناگواری که در سال 96 داشتیم داغدارتر از همیشه کرد، خاطرنشان کرد: انگار در باور کسی نمی‌گنجد که نجاتگران مردم در سوانح و بشر دوستانی که همیشه در کاهش و تسکین آلام سایرین می‌کوشند، خود نیز دچار حادثه شوند و اشترانکوه بی‌رحمانه امیدهایمان را بلعید و کام این ایام غم‌آلود را تلخ‌‌تر کرد.

احمدی تصریح کرد: ضایعه درگذشت سیدعلی حسینی جوان فداکار و پر نشاط امدادگر بشر دوست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خانواده هلال احمر در سراسر کشور، به‌ویژه نیروهای فعال در خراسان رضوی و مشهد سوگوار کرد و یقیناً رفتن او سوگی بزرگ بر تن و جان یاران مهرورز هلال احمر نشاند و یاد او همواره همراه جوانان داوطلب این جمعیت خواهد بود و یاد و راه او با حضور پر تلاش جوانان و امدادگرانی که داوطلبانه در راه خدمت به همنوع هستند ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه حادثه ریزش بهمن تأثر تمامی مردم ایران به ویژه شهروندان مشهدی را به همراه داشت، تأکید کرد: این تأثر زمانی عمومی شد که یک حالت همگانی در شهر پیدا کرد و مهمترین فرصت، ایجاد بستر همبستگی و اتحاد حول حادثه‌ای بوده که موجب تألم عمومی شده بود و داغ آن برای تمامی شهروندان ملموس و محسوس است و حضور پرشور مردم وفادار هلال در مراسم‌های تشییع، تدفین، ترحیم و بزرگداشت این امدادگر فقید موجب تسلی خاطر خانواده هلال احمر شد و باید از چنین حرکت‌های ارزنده و ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی استفاده کرد.

22

ارسال نظر