شناسه خبر: ۱۶۰۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

نخستین دستگاه تصویربرداری ام. آر. آی در شرق خراسان رضوی نصب شد

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: نخستین دستگاه تصویربرداری ام‌. آر. آی در منطقه جام یا شرق خراسان رضوی و در مرکز آموزشی - درمانی سجادیه شهر تربت جام نصب شد.

نخستین دستگاه تصویربرداری ام. آر. آی در شرق خراسان رضوی نصب شد

دکتر محمد محمدی افزود: این دستگاه که با پیگیری های وزارت بهداشت و اعتبارات بین المللی خریداری شده هم اکنون نصب و در مرحله آزمایش (تست) قرار دارد و طی هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با بهره برداری این دستگاه پیشرفته علاوه بر شهروندان تربت جام و صالح آباد که زیر پوشش این دانشکده علوم پزشکی قرار دارند مردم شهرستانهای تایباد و باخرز نیز از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: این دستگاه تصویربرداری ام. آر. آی از نوع MRI Alfeam۷۰ Zimans امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۰۰ کیلو و کودکان زیر ۱۲ سال را ممکن نموده که در سایر دستگاه های موجود این توانایی وجود ندارد.

محمدی افزود: راه‌اندازی این دستگاه علاوه برای ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی، از اعزام بیماران به دلیل نبود این خدمات به مرکز استان جلوگیری خواهد کرد.

شهرستان های مرزی تربت جام و صالح آباد به ترتیب در ۱۷۰ و ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده و در مجموع ۳۱۰ هزار نفر جمعیت این شهرستانها زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام قرار دارند./ایرنا

منبع: ایرنا

368

ارسال نظر