شناسه خبر: ۱۶۰۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

تعیین «کد واحد» برای اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی در حال انجام است

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: تعیین و اختصاص کد یا شناسه واحد به اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی با هدف تسهیل و ساماندهی ارائه خدمات به این اقشار در حال انجام است.

تعیین «کد واحد» برای اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی در حال انجام است

هادی طباطبایی اظهار کرد: در قالب طرح هوشمند سازی اطلاعات اتباع خارجی مقیم ایران، برای هر تبعه یک کد یا شناسه اختصاصی مانند کد ملی ایرانیان تعیین خواهد شد که در ثبت احوال، راهنمایی و رانندگی، وزارت کشور و دیگر نهادها به صورت واحد شناخته شده است و همه خدمات به اتباع با این کد ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دولت سیزدهم با ایجاد سازمان ملی مهاجرت قصد دارد خدمات ارائه شده به اتباع خارجی را هماهنگ، آسان و تسهیل نموده و به فرایندهای موجود در این راستا انضباط دهد.

وی با اشاره به میزبانی ایران طی ۴۳ سال اخیر از اتباع خارجی گفت: جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف مانند آموزش، بهداشت و درمان و ارائه کالاهای اساسی یارانه ای، خدماتی مشابه به شهروندان خود را در اختیار اتباع خارجی مقیم قرار داده است.

طباطبایی افزود: یکی از مشکلات در ارایه این خدمات، تنوع نهادهای ارائه دهنده خدمت است که در نتیجه منجر به تعدد تصمیم گیری می شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون شاهد حضور اتباع مجاز یا همان افراد دارای مدارک شناسایی و اتباع فاقد مدارک شناسایی هستیم و همین گستردگی و نوع اتباع ارائه برخی خدمات را با بی نظمی همراه کرده است لذا ساماندهی همه اتباع در قالب یک شناسه واحد، بی نظمی ها را برطرف می کند.

وی گفت: با ارائه شناسه واحد در دولت سیزدهم شاهد تسهیل ارائه خدمات به اتباع خواهیم بود و مطابق قولی که داده شده مرداد ماه امسال این طرح اجرایی خواهد بود./ایرنا

منبع: ایرنا

368

ارسال نظر