شناسه خبر: ۱۶۲۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد

رویداد پیوند علم و هنر با حضور هنرمندان خراسانی

رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین گفت: به مناسبت روز جهانی موزه، کارگاه نقاشی استاد حسین طالبی با حضور چهل و سه هنرمند نقاش و خطاط برجسته کشور در پارک موزه علوم زمین مشهد برگزار شد. این رویداد که "پیوند علم و هنر" نام داشت، تلاشی برای نمایش مفاهیم علمی از طریق هنر بود.

رویداد پیوند علم و هنر با حضور هنرمندان خراسانی

به گزارش مشهد فوری؛ در رویداد پیوند علم و هنر در موزه؛ که 40 هنرمند نقاش و سه هنرمند برجسته خطاط زیر نظر استاد علی اکبر اسماعیلی قوچان معروف به خطاط هفت قلم و استاد حسین طالبی، بنیان گذار اجلاس غدیر به میزبانی موزه علوم و زمین حضور داشتند، هنرمندان به خلق آثاری هنری خود مرتبط با علوم زمین پرداختند.

 پرورش، رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد اظهار داشت: پارک موزه علوم زمین مشهد یک موزه علمی است و بی شک به نمایش و ارائه مفاهیم علمی در حوزه علوم زمین می پردازد اما بروز و ارائه شایسته این مفاهیم جز در قالب هنر امکانپذیر نیست. وی افزود: هنر، زبان مشترک ما انسان‌ها است که امروز در قالب نقاشی و خوشنویسی به علم پیوند خورده است.

image_2024-05-30_11-31-25

پرورش تصریح کرد: این برنامه از مجموعه برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت روز جهانی موزه بوده و حضور هنرمندان برجسته استان و کشور در موزه، فرصت مغتنمی است تا از نقطه نظرات ارزنده این افراد در برنامه‌های توسعه‌ای پیش رو در موزه بهره‌مند شویم.

رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین خراسان رضوی گفت: ارج نهادن به هنرمندان در دنیای مدرن امروز، مسئله مهمی است که می‌تواند مانع کم رنگ شدن پیوندهای باارزش انسان با خود و دیگران شود و در تلطیف روحیه و ایجاد نشاط در جامعه مؤثر واقع شود.

 

ارسال نظر