شناسه خبر: ۱۶۲۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد

هم‌زمان با روزجهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی:

پروانه فعالیت موزه نان مشهد اعطا شد

رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: پروانه فعالیت موزه نان مشهد هم‌زمان با روزجهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی به مدیر این مجموعه اعطا شد.

پروانه فعالیت موزه نان مشهد اعطا شد

به گزارش مشهد فوری به نقل از میراث ‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حسین عباس‌زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت و اداره کل موزه‌ها مجوز این موزه برای یک شرکت‌ در بخش خصوصی صادر و اعطا شد.

رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این موزه نقش مهم در حفظ و احیای فرهنگ مصرف نان و فرآورده‌های آن دارد.

عباس‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی این موزه اظهار کرد: موزه نان یکی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری مشهد است که با توجه به بخش‌های مختلف و محتوایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده، برای مخاطبان و بازدیدکنندگان از جذابیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به بازدید کارکنان معاونت میراث‌فرهنگی استان از موزه نان مشهد، تصریح کرد: در موزه نان به ترتیب نحوه تهیه و تولید نان از زمان کاشت بذر، برداشت گندم و پخت نان توضیح داده شده است.

image_2024-05-19_13-27-24

در متن مجوز موزه نان آمده است: نظر به ماده 24 فصل سوم آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی، - تاریخی منقول مجاز مصوب 10/5/‭1384‬ هئیت وزیران، پروانه فعالیت «موزه نان مشهد» به آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بعد از سه راه فردوسی، اولین خیابان سمت راست، خیابان یزدی، متعلق به شرکت نان مزرعه ناب مشهد، به شماره ‭36220‬ اعطا می‌شود. اعتبار این پروانه از تاریخ صدور(19/12/‭1402‬) به مدت یک‌سال شمسی بوده و قابل تمدید است. این مجوز به امضای هادی میرزائی سرپرست اداره کل موزه‌های وزارت و علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسیده است.

 

ارسال نظر