شناسه خبر: ۱۶۱۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری در خراسان رضوی دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری اعضای یک باند چهار نفره که به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کارت‌های بانکی و برداشت غیرمجاز بالغ بر ۲ میلیارد ریال در مرحله اول از حساب شهروندان کرده بودند، خبر داد.

اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری در خراسان رضوی دستگیر شدند

به گزارش مشهد فوری؛ سرهنگ علی اکبر قرایی پور اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان در طول یک ماهه اخیر به رده‌های تابعه این پلیس مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آنان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که در هنگام برداشت غیر مجاز موجودی از حساب مالباختگان، کارت بانکی در اختیار خودشان بوده و لذا محرز شد که این افراد گرفتار مجرمان سایبری حرفه‌ای در حوزه اسکیمر شدند.

وی گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد بزه دیدگان این پرونده بعد از خرید یا دریافت خدمات، شامل اقدامات تعمیری خودرو و یا خرید کفش و میوه جات بصورت سیار در محدود میدان ورودی شهرهای طرقبه و شاندیز و سطح شهر مشهد، بدون اینکه متوجه باشند، حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد بزه قرار گرفته‌اند.

قرایی‌پور بیان کرد: در این رابطه تعداد ۴ متهم شناسایی شدند که در بازرسی و تفتیش از محل اختفای متهمان، تعدادی کارت‌ خام و کپی‌شده بانکی و چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند، کشف و ضبط گردید.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: این مجرمین با استفاده از این ترفند توانسته بودند مبلغی بالغ بر دو میلیارد ریال را بصورت غیر مجاز با بهره گیری از کارت‌های کپی شده از حساب مالباختگان برداشت کنند. از این رو ادامه روند رسیدگی پرونده تا شناسایی کامل شکات و کشف اموال و استرداد آن به مالباختگان ادامه دارد. لذا شهروندانی که با این شگرد مورد بزه و خسارت قرار گرفته اند می‌توانند موضوع را به مراکز پلیس فتا در شهر محل سکونت خود اطلاع داده و پیگیری کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید خصوصا از دست فروشان و فروشندگان سیار از بازگو کردن رمز کارت بانکی به فروشنده خودداری کرده و حتی الامکان  ورود رمز را شخصا انجام دهند تا حتی در صورت کپی برداری از کارت بانکی آنان، مجرمین امکان دسترسی به موجودی حساب بانکی آنان را نداشته باشند و در صورت انجام خریدهایی با شرایط فوق در اولین فرصت رمز اول را با بهره گیری از دستگاه خود پرداز بانک تغییر دهند.

شایان ذکر است؛ سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی  www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت بر خط گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامی بوده و همچنین کاربران گرامی می توانند در صورت نیاز به مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

 

ارسال نظر