شناسه خبر: ۱۶۱۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

جاده‌های شمالی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون بارش باران در جاده‌های شهرستانهای شمالی استان موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است.

جاده‌های شمالی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است

به گزارش مشهد فوری؛ جعفر شهامت گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی راهداری در حال حاضر بارش باران در جاده ترانزیتی قوچان - درگز و جاده چناران - قوچان موجب لغزندگی سطح این جاده ها شده است.

وی با پیش بینی افزایش بارشها در دیگر جاده های استان طی امروز پنجشنبه گفت: همچنین مه گرفتگی مقطعی نیز در جاده قوچان - درگز در محدوده "زوباران " گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز در پی ورود سامانه بارش‌زا به استان و کاهش دمای هوا از عصر امروز هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر این اساس بیشتر نقاط استان امروز پنجشنبه شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و بارش تگرگ خواهد بود که در نواحی مستعد موجب آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نیمه شمالی استان همراه با وزش باد شدید خواهد شد.

همچنین افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز شمال و شرق خراسان رضوی همراه با طوفان گرد و خاک با احتمال بروز خسارت و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط و نیز تشکیل مه و کاهش دید به ویژه در جاده های سردسیر و کوهستانی با احتمال اختلال در تردد و حمل و نقل طی امروز پنجشنبه محتمل است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

 

ارسال نظر