شناسه خبر: ۱۶۲۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

آشنایی با بهترین ترکیب رنگ‌ها برای طراحی سایت

رنگ‌ها همیشه نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری را در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند و بی شک یکی از محرک‌های مهیج محسوب می‌شوند که بر نگرش و احساسات افراد بسیار تاثیر گذار هستند.

آشنایی با بهترین ترکیب رنگ‌ها برای طراحی سایت

کسب و کارها هم از این قضیه مستثنی نیستند. هر یک از رنگ‌ها می‌تواند انعکاس تصویر و مفهوم منحصر به فردی برای یک برند و محصول و خدمات مختلف باشد.

انتخاب رنگ در طراحی سایت یکی از مهم‌ترین مراحل برای طراحی اجزای بصری این پلتفرم بوده، که می‌تواند بر روی همه عوامل از نرخ تبدیل CTR سایت گرفته تا نحوه درک بازدیدکنندگان از برند شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین می‌بایست به طور اصولی رعایت شده و مورد توجه قرار داد تا در نهایت نتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد. چرا که می‌تواند برای جذب مخاطب اثرگذار باشد.

در طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف انتخاب رنگ‌ها می‌بایست به صورت اصولی و مهندسی شده باشند تا بهترین اثرگذاری را بر روی کاربران خود داشته باشند.

انتخاب رنگ در طراحی سایت یک اصل بسیار مهم است که باید با توجه به فاکتورهای مختلفی انجام شود که بیشتر عوامل تعیین کننده آن مربوط به ماهیت برند و کاربران شما می‌شود.

هنگامی که شما بتوانید از ترکیب رنگ‌های زیبا و متعارف استفاده کنید، با این کار کاربر خود را در سایت نگه داشته و در نهایت تاثیر بسیار خوبی در سئو سایت شما خواهد داشت..

در ادامه شما را با اصول استفاده از رنگ در سایت، بهترین ترکیب رنگ‌ها و چگونگی انتخاب رنگ‌ها آشنا خواهیم نمود.

اصول استفاده از رنگ ها در طراحی سایت

 

33333

برای طراحی سایت می‌توان رنگ‌های مکمل، رنگ‌های مشابه و... را مورد استفاده قرار داد. در حقیقت منظور از رنگ‌های مکمل و مشابه، ارتباط رنگ‌ها در دایره رنگ نیز می‌باشد. دایره رنگ، به مجموعه‌ای دایره‌وار از رنگ گفته می‌شود که ابتدا با سه رنگ اصلی و بنیادین آبی، زرد، قرمز تشکیل شده که می‌توان با ترکیب آن‌ها، رنگ‌های دیگر را به وجود آورد.

همچنین رنگ‌ها به سه دسته سرد، گرم و خنثی تقسیم بندی می‌شوند. رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز آرامش بخش هستند. رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی جزو دسته رنگ‌های هیجان انگیز و رنگ‌های خنثی مانند سیاه و سفید، از دشته رنگ‌هایی محسوب می‌شوند که موجب می‌شوند رنگ‌هایی که در کنار آن‌ها استفاده می‌شوند بیشتر جلب توجه کند.

روش‌های مختلفی برای انتخاب پالت رنگ مناسب وجود دارد، که از جمله آن می‌توان از پالت‌های رنگی نام برد. پالت‌های رنگی در واقع از دایره رنگ و کنتراست‌های هفتگانه آن نیز تشکیل می‌شود، که در آن رنگ‌ها با توجه به فرکانس، دور تا دور آن چیده شده‌، که هر دو رنگ مقابل هم، مکمل هم محسوب می‌شوند.

بهترین ترکیب رنگ‌ها برای سایت‌های مختلف

در ادامه قصد داریم شما را با چند ترکیب رنگی اصولی و رایج، با توجه به نوع خدمات و کسب و کار سایت، آشنا کنیم.

 رنگ‌های مناسب سایت فروشگاهی

در این سایت‌ها علاوه بر رنگ برند، شما می‌توانید از ترکیب رنگ‌های قرمز و یا سبز استفاده کنید. چرا که رنگ قرمز در واقع یک رنگ تعاملی محسوب می‌شود و کاربر را به انجام عمل هدایت و وادار می‌کند. همچنین رنگ سبز می‌تواند به اعتماد سازی برای برند اثر گذار باشد.

رنگ مناسب سایت شرکتی

 از رنگ‌های رایج و پرکاربرد در سایت‌های شرکتی، عموما ترکیب رنگ‌های آبی، خاکستری و سبز با دیگر رنگ‌ها، از جمله سفید نیز می‌باشد. آبی معمولا یک رنگ رسمی به نسبت رسمی محسوب شده که مناسب برای کسب و کارهای شرکتی نیز می‌باشد. همچنین خاکستری هم یکی از رنگ‌های رایج بین سایت‌های شرکتی و خدماتی بوده که می‌ن آن را با ترکیب رنگ مشکی نیز استفاده کرد. این ترکیب رنگی برای سایت‌های وکالتی هم کاربرد دارد.

رنگ سبز به طور کلی برای اعتماد سازی بسیار موثر واقع می‌شود.

 رنگ مناسب سایت شخصی

از جمله رنگ‌هایی که می‌توان برای سایت‌های شخصی از آن استفاده کرد، رنگ‌های تیره و روشن با توجه به پرسونال برندیگ، ترکیب رنگ‌های زرد و مشکی، طیف رنگی آبی فیروزه‌ای و صورتی تیره نیز می‌باشد، که می‌تواند با ترکیب رنگ سفید که مکمل تمام این رنگ‌ها محسوب می‌شود، بسیار جذاب و چشمگیر به شمار رود.

رنگ مناسب سایت پزشکی

با توجه به این که غالبا برای سایت‌های پزشکی اعتماد سازی بسیار مهم محسوب می‌شود، رنگ‌های مورد استفاده در این سایت‌ها بهتر است از طیف‌های رنگ آبی، طیف سبز یا طیف بنفش باشد.

رنگ آبی در حوزه پزشکی معمولا نماینگر سلامتی و طبیعت است. همچنین رنگ بنفش در حوزه پزشکی به خصوص روانپزشکی و روانشناسی بسیار اثرگذار خواهد بود. مکمل این رنگ‌ها می‌تواند رنگ سفید انتخاب شود.

رنگ مناسب سایت خدماتی

معمولا رنگ‌های مورد استفاده در سایت‌های خدماتی، همان طیف رنگی سایت شرکتی هستند. از جمله می‌توان به رنگ‌های خاکستری، بنفش، آبی، سفید و نارنجی در کنار رنگ‌های برند اشاره نمود.

از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان اصول رنگ بندی سایت به آن توجه نمود عبارتند از:

  • در نظر گرفتن روانشناسی رنگ‌ها.
  • در نظر گرفتن سلسله مراتب اهمیت متن یا عناصر سایت.
  • انتخاب رنگ‌های کلیک پذیر مانند رنگ‌های روشن در کنار رنگ‌های تیره در طراحی دکمه‌ها.
  • آشنایی با رنگ‌های خنثی و استفاده درست از آن‌ها

روانشناسی رنگ‌ها

روانشناسی رنگ‌ها و شناخت شخصیت رنگ، در انتخاب آن برای برند و موضوع مورد استفاده بسیار مهم است.

در ادامه شما را باشخصیت برخی از رنگ‌های پر کاربرد آشنا خواهیم کرد.

قرمز

رنگ‌ قرمز معمولا نشان‌ دهنده هیجانات، انرژی، احساسات شدید، قدرت و فوریت است.

آبی

رنگ آبی نشانه آرامش و ایمنی، اعتماد، دوستی و صلح است.

سبز

سبز نشانه قدرت، باروری، طبیعت، و شانس است.

زرد

رنگ زرد می‌تواند نشان دهنده نیروی جوانی، خوش بینی و شادابی باشد.

نارنجی

رنگ نارنجی معمولا نشانه صمیمیت، اشتیاق و جنب و جوش نیز می‌باشد.

 

ارسال نظر