شناسه خبر: ۱۶۱۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

۵۰ درصد جان‌ باختگان تصادفات در خراسان رضوی عابران پیاده هستند

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد جان‌باختگان تصادفات در حوزه راهور این استان مربوط به عابران پیاده بوده که آمار تکان‌دهنده‌ای است.

۵۰ درصد جان‌ باختگان تصادفات در خراسان رضوی عابران پیاده هستند

به گزارش مشهد فوری؛ سرهنگ علیرضا رحیمی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال ۳۴۲ نفر در سوانح رانندگی خراسان رضوی جان باخته‌اند که ۱۷۱ نفر آنها عابران پیاده بوده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۵۱۶ عابر پیاده در سوانح رانندگی مصدوم شدند که نیمی از این آمار مربوط به شهر مشهد است.

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: عابران پیاده همیشه در صدر قربانیان تصادفات قرار دارند، این در حالیست که با رعایت حق تقدم و احترام به حقوق عابران پیاده و همچنین رعایت نکات ایمنی از سوی عابران و استفاده از مکانهای گذر ویژه عابران پیاده برای عبور از خیابان می توان این آمار تلخ را تا حد زیادی کاهش داد.

وی افزود: روز گذشته نیز در مشهد ۴۰۶ تصادف خسارتی و ۵۷ تصادف جرحی با ۵۹ مصدوم رخ داده است.

سرهنگ رحیمی بیان کرد: همچنین ۶۱ دستگاه خودروی حادثه ساز توقیف و مرتکبان ۲ هزار و ۵۷۱ فقره تخلف حادثه ساز نیز جریمه شدند.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در مشهد تردد می‌کنند.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

 

ارسال نظر