شناسه خبر: ۱۶۲۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

ساده‌ترین راهکارها برای تمیز کردن فرش آکریلیک چیست؟

در واقع فرش‌ها از گذشته‌های دور، جزو فرهنگ ما ایرانی‌ها محسوب می‌شوند و حتی امروزه نیز، در منازل ما ایرانی‌ها می‌توان انواع و اقسام آن‌ها را مشاهده کرد.

ساده‌ترین راهکارها برای تمیز کردن فرش آکریلیک چیست؟

 پس باید از این کالای ارزشمند به خوبی نگهداری و مراقبت کرد و آن‌ها را تمیز نگه داشت. یکی از راه‌های مراقبت و نگهداری از آنان، این است که به صورت دوره‌ای آن‌ها را شست و شو دهید. برای این کار می‌توانید از خدمات مراکز قالیشویی معتبر استفاده کنید.

 

برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی شهران را پیدا کنید، می‌توانید به فضای وب سری بزنید و با خواندن قسمت نظرات کاربران در وب سایت‌های مختلف قالیشویی، از نحوه خدمات رسانی و کیفیت کار شرکت قالیشویی مورد نظر مطلع شده و در نهایت تصمیم بگیرید، کدام مرکز را برای استفاده از خدماتشان انتخاب کنید. یکی از انواع فرش‌ها، فرش‌های آکریلیک است که ما امروز قصد داریم، در این مقاله در ارتباط با ساده‌ترین راهکارها و بهترین راهکارها برای تمیز نگه داشتن آنان، توضیحاتی را برای شما بیان کنیم. برای آگاهی از این نکات ما را در ادامه همراهی کنید.

 

فرش آکریلیک چیست؟

در واقع آکریلیک یک الیاف مصنوعی به حساب می‌آید که از اکریلونیتریل که نوعی پلاستیک شفاف است، ساخته شده است. این فرش از حدود ۵۰ سال پیش، در سطح جهان محبوبیت زیادی پیدا کرد و حدود ۲۰ سال قبل نیز، وارد بازار فرش ایران شد‌. در واقع این نوع الیاف به پشم مصنوعی نیز شهرت دارد و جایگزین مناسبی برای پشم طبیعی است، چراکه الیاف مصنوعی آکریلیک مانند الیاف طبیعی، دارای نرمی و لطافت مخصوص به خود هستند و به همین علت، شباهت زیادی با فرش‌های دستباف دارند  و جزو فرش‌های پرفروش به حساب می‌آیند.

 

همچنین شما با خرید فرش آکریلیک می‌توانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید، چراکه دارای ماندگاری و طول عمر بالایی نیز هستند، اما با این وجود حتماً باید به فکر شستشو و تمیزی آن‌ها باشید، زیرا همه انواع فرش‌ها بعد از مدتی استفاده آلودگی‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند و به همین علت زیبایی آن‌ها کم می‌شود و حتما باید فکری برای تمیزی آنان کنید. ساده‌ترین راه استفاده از خدمات مراکز قالیشویی است. اگر در منطقه الهیه تهران ساکن هستید و به دنبال معتبرترین مرکز قالیشویی الهیه می‌گردید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به فضای وب زده و از این طریق، لیستی از معتبرترین مراکز و با کیفیت‌ترین آنان در اختیار خواهید داشت، که می‌توانید به دلخواه خود از یکی از مراکز موجود، جهت استفاده از خدماتشان بهره گیرید.

 

002

روش شست و شو و لکه زدایی فرش آکریلیک چگونه است؟

برای شستشوی فرش آکریلیک، راهکارهای زیادی وجود دارد که در هر کدام از این روش‌ها، از مواد به خصوصی استفاده می‌کنند، اما اگر شما می‌خواهید در منزل خود این کار را انجام دهید، ما را در ادامه مطلب همراهی کنید، زیرا ما قصد داریم روش شستن و تمیز کردن فرش آکریلیک، با استفاده از بخارشوی را برایتان بیان کنیم.

 

تمیز کردن فرش آکریلیک با استفاده از بخارشو

شما اگر قصد دارید با استفاده از بخارشو فرش آکریلیک خود را تمیز کنید، باید بدانید که اولین مرحله آن است که آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار را که به صورت سطحی، روی فرش شما قرار گرفتند را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید، زیرا ذرات گرد و غبار اگر قبل از شستشو از روی فرش پاک نشوند، به هنگام استفاده از بخارشو و شروع فرایند شستشو، به عمق بافت فرش نفوذ کرده به مرور زمان باعث پوسیدگی الیاف فرش می‌شوند.

 

بعد از جارو کردن فرش، تلاش کنید تا هرگونه فرورفتگی یا کوبیدگی فرش را به خوبی صاف کنید. برای این کار می‌توانید از برس مو یا شانه نیز استفاده کنید. یکی از علت‌های ایجاد فرورفتگی‌ها، قرار دادن اجسام سنگین بر روی فرش است. برای مثال قرار دادن مبلمان بر روی فرش، باعث ایجاد فرورفتگی روی سطح فرش شما خواهد شد. شما حتی می‌توانید این فرورفتگی‌ها را با استفاده از سشوار نیز برطرف کنید. به این صورت که یک پارچه نخی یا یک حوله را روی قسمت فرورفتگی قرار دهید و حرارت سشوار را روی آن قسمت بگیرید تا الیاف فرش به حالت طبیعی بازگردند.

 

در مرحله بعد با استفاده از بخارشوی باید فرایند شستشو و تمیز کردن فرش آکیولیک خود را آغاز کنید. البته برای این کار احتیاجی به خریداری دستگاه بخارشو نیست، بلکه شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های تجهیزاتی یک دستگاه بخارشو را برای چند ساعت اجاره کنید. همچنین تمامی فروشگاه‌های تجهیزاتی، دارای محلول‌های مخصوص بخارشو هستند، اما اگر محلول مخصوص دستگاه بخارشو را پیدا نکردید، می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و آب نیز استفاده کنید. با استفاده از دستور عملی که دستگاه بخارشو دارد، شروع به فرایند شستشوی فرش خود کنید.

 

در نهایت بعد از آنکه با استفاده از بخارشو فرش خود را تمیز کردید، برای آنکه فرش شما به خوبی خشک شود، بهتر است تمامی درب و پنجره‌ها را باز کنید. همچنین می‌توانید برای خشک کردن فرش خود از سیستم تهویه منزل نیز کمک بگیرید. دقت داشته باشید تا زمان خشک شدن کامل فرش، هرگز از آن استفاده نکرده و روی آن‌ها پا نگذارید، چراکه فرش مرطوب مستعد آن است که آلودگی‌ها را به خود جذب کند.

 

 

003

مهمترین نکات شستشوی فرش آکریلیک در منزل

 

  • حواستان باشد که هرگز برای شستشوی فرش و آکریلیک خود، از سفید کننده در محلول مخصوص بخارشو استفاده نکنید.
  • برای شستن فرش آکریلیک خود، هرگز از موادی مانند تاید کمک نگیرید، چراکه این مواد قدرت اسیدی بالایی دارند و می‌توانند رنگ فرش شما را تغییر دهند و حتی به الیاف فرش آسیب برسانند.
  • اگر قصد دارید از برس برای بازگرداندن الیاف فرش به حالت عادی استفاده کنید، حتماً حواستان باشد که در جهت خواب فرش این کار را انجام دهید تا سلامت الیاف به طور کامل حفظ شود.
  • شما همچنین می‌توانید از عصاره‌هایی مانند عصاره اسطوخودوس در محلول شستشوی استفاده کنید. این کار می‌تواند رایحه خوبی را به فضای منزل شما بدهد.

 

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با شستشوی فرش آکریلیک آن هم با استفاده از دستگاه بخارشو، نکاتی را برای شما بیان کنیم. امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

 

منبع

 

 

 

ارسال نظر