شناسه خبر: ۱۶۱۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

هوای مشهد بازهم ناسالم است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در بیست و سومین روز آبان ۱۴۰۲ برای سومین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد

هوای مشهد بازهم ناسالم است

به گزارش مشهد فوری؛ مهدی اله‌پور روز  افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۱۰ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط ناسالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۱۰۲ از شرایط ناسالم برای شهروندان مشهدی خبر می‌دهد.

وی با بیان این که کیفیت هوای ۲ منطقه "ویلا" و "طرق" مشهد در شرایط سالم است ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر ۲۱ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای تنفس افراد حساس گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر