شناسه خبر: ۱۶۱۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

هوای مشهد ناسالم شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در دوازدهمین روز آذر ۱۴۰۲ در شرایط ناسالم و آلوده برای شهروندان قرار دارد.

هوای مشهد ناسالم شد

به گزارش مشهد فوری؛ مهدی اله‌پور افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۰۸ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط ناسالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۹۶ اگرچه از سالم بودن هوا برای شهروندان مشهدی حکایت دارد اما تا گذشتن این عدد از رقم ۱۰۰ و ورود شاخص به وضعیت آلودگی هوا فاصله کمی باقی مانده است.

وی با بیان این که کیفیت هوا در مناطق "سرافرازان، سمزقند، هفت حوض، شهید کریمی، امامیه و ماشین ابزار" مشهد در شرایط سالم است اضافه کرد: کیفیت هوا در سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند

 

ارسال نظر