شناسه خبر: ۱۶۱۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

هوای ۶ منطقه در کلانشهر مشهد آلوده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد در شانزدهمین روز دیماه ۱۴۰۲ در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

هوای ۶ منطقه در کلانشهر مشهد آلوده است

به گزارش مشهد فوری؛ مهدی اله‌پور افزود: بر این اساس کیفیت هوای مناطق «شهید مفتح، هفت حوض، خیام شمالی، امامیه، ساختمان و رسالت» در شرایط آلوده و وضعیت هشدار است.

وی ادامه داد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۹۸ نشانگر هوای سالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۹۸ از سالم بودن هوا حکایت دارد، اما با افزایش تخلیه حجم آلاینده‌ها و عبور این شاخص از عدد ۱۰۱ نشان از تغییر این وضعیت دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای مشهد در سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش در شرایط سالم گزارش شده است.

وی گفت: در روزهای دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما شهروندان در روزهای با هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله‌پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 

ارسال نظر