شناسه خبر: ۱۶۱۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

تعطیلی دانشگاه‌ها و غیرحضوری شدن مدارس شیفت عصر در مشهد

شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد که در ساعاتی از امروز به عدد ۵۰۰ رسیده بود، در حال حاضر با عدد ۴۳۳ در شرایط خطرناک قرار دارد.

تعطیلی دانشگاه‌ها و غیرحضوری شدن مدارس شیفت عصر در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر همچنین میانگین شاخص کیفیت هوا از کل ایستگاه‌های مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۷۸ در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها گزارش شده است.

درحال حاضر کیفیت هوای ایستگاه‌های سرافرازان، هفت حوض و الهیه در وضعیت بسیار ناسالم است. همچنین ایستگاه‌های سمزقند،مفتح، خاقانی، خیام شمالی، شهر، چمن، خیام جنوبی، تقی‌آباد، ساختمان، ویلا در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارند. ایستگاه‌های رسالت، امامیه، سجاد و ماشین‌ابزار کیفیت هوا را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش کرده‌اند.

نمودار ساعتی شاخص کیفیت هوا نیز از ساعت ۱۱ شب گذشته روند افزایش آلودگی را نشان می‌دهد. این شاخص طی ساعت ۱۱ شب گذشته تا ۴ صبح در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته و از ساعت ۵ صبح تاکنون در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده است.

شاخص کلی کیفیت هوا در وضعیت پاک از صفر تا ۵۰ ای. کیو. آی و در وضعیت قابل‌قبول بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی است. به همین ترتیب اگر شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی قرار بگیرد، وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. شاخص عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، عدد ۲۰۱ تا ۳۰۰ وضعیت خیلی ناسالم و بالاتر از عدد ۳۰۰ بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر