شناسه خبر: ۱۶۱۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

اولتیماتم استاندار خراسان رضوی: تا پایان سال ‌هیچ واحد راکدی ‌نباید باقی بماند

استاندارخراسان رضوی گفت: متاسفانه با گذشت چندسال هنوز مسئله واحدهای صنعتی راکد در استان وجود دارد البته واحدهای زیادی به چرخه تولید بازگشتند اما تا پایان سال جاری هیچ واحد راکدی در استان نباید باقی بماند.

اولتیماتم استاندار خراسان رضوی: تا پایان سال ‌هیچ واحد راکدی ‌نباید باقی بماند

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی یعقوبعلی نظری که امروز به منظور بررسی وضعیت واحدهای صنعتی راکد و طرحهای صنعتی در حال اجرای  خراسان رضوی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی حضور یافت اظهارداشت: متاسفانه با گذشت چندسال هنوز مسئله واحدهای صنعتی راکد در استان وجود دارد البته واحدهای زیادی به چرخه تولید بازگشتند اما تا پایان سال جاری هیچ واحد راکدی در استان نباید باقی بماند.

وی افزود: در بین واحدهای راکد، واحدهایی با اهمیت تولید عمده مدنظر هستند که باید هر چه سریع‌تر عارضه یابی شوند و نسبت به راه‌اندازی مجدد آنها اقدام کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تعیین تکلیف و راه‌اندازی مجدد 9 واحد صنعتی مهم راکد تا پایان سال باید انجام شود، به طوری که باید در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان رضوی بتوانیم اعلام کنیم که این استان هیچ واحد صنعتی راکدی ندارد.

نظری از مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خواست فهرستی جداگانه و مشخص با جزئیات کامل از وضعیت واحدهای تولیدی راکد در داخل و خارج از شهرکهای صنعتی در بخشهای صنعتی، صنایع کشاورزی و خدمات ارایه دهند.

 اتمام 52 طرح صنعتی بزرگ در خراسان رضوی تا پایان دولت سیزدهم

وی با اشاره به بررسی 52 طرح صنعتی بزرگ و در دست اجرای استان اظهارکرد: این طرح‌ها با پیش بینی سرمایه گذاری 2 هزار و 110 میلیارد ریال معادل چهار هزار و 230 میلیارد یورو در هفت موضوع تخصصی در قالب طرح‌های ایجادی یا توسعه ای در دست اجرا است که باید تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

نظری خاطرنشان کرد: از 48 طرح موجود 8طرح در حوزه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، 4طرح در حوزه لوازم خانگی، 21 طرح در حوزه صنایع معدنی، 3طرح در حوزه صنایع شیمیایی، 5طرح در حوزه صنایع سلولزی و نساجی، 3طرح در حوزه صنایع غذایی، 4طرح در حوزه خودرو و قطعات خودرویی است و 4طرح باقیمانده مربوط به سایر حوزه های صنعتی می شود.

بررسی زنجیره تامین و توزیع محصولات و فرآورده‌های کشاورزی خراسان رضوی

همچنین یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به همراه ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران خود امروز در محل سازمان جهاد کشاورزی استان حضور پیدا کرد و زنجیره تامین و توزیع محصولات و فراورده‌های کشاورزی را بررسی و ارزیابی کرد.

بررسی وضعیت زنجیره تامین و توزیع کالاهای اساسی نظیر تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ، میوه و تره‌بار و اقدامات انجام شده در چارچوب طرح تحول جهاد کشاورزی استان از دستورکارهای این جلسه بود.

گفتنی است؛ استاندار خراسان رضوی در این جلسه بر ضرورت توجه قرار دادن سه مولفه «تولید، عرضه و قیمت» در تامین و توزیع کالاهای اساسی تاکید کرد تا فرآیند به درستی و سهولت انجام پذیرد.

 

ارسال نظر