شناسه خبر: ۱۶۱۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد

استاندار:۸۰ درصد تامین زمین نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی انجام شده است

استاندار خراسان رضوی گفت:در موضوع نهضت ملی مسکن، مقدماتی مانند تامین زمین، تسهیلات، موضوعات نظام مهندسی و زیر ساختها مورد نیاز است که ۸۰ درصد تامین زمین در سطح استان انجام شده است و سایر اقدامات نیز در حال انجام است.

استاندار:۸۰ درصد تامین زمین نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی انجام شده است

به گزارش مشهد فوری؛ یعقوبعلی نظری شنبه شب و در جمع دانشجویان شهر مشهد در تالار رودکی دانشگاه فردوسی افزود: روستاها به چند دلیل در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارند و در طرح تحول روستایی ۱۴ محور در حال پیگیری است از جمله تامین مسکن و اشتغال در این طرح مورد تاکید است و بر همین اساس طرح هادی هزار و ۱۱۳ روستا بازنگری شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات خانه دارشدن برای اعطا به تمام اقشاری که در طرح نهضت ملی مسکن احراز هویت و تائید شده اند در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای حاشیه شهر مشهد نیز با نگاه تحولی برنامه ریزی شده است. زیرساخت ها و مسایل روبنایی بسیار متعددی در حال انجام است. به عنوان نمونه بیمارستان بزرگی که در شهرک شهید رجایی در حال ساخت است و یا ساخت پارک ۷۳ هکتاری در کنار سایر خدمات مورد نیاز در حال پیگیری است.

نظری افزود: اصلاح معابر در حاشیه شهر مشهد تاثیر بسیاری در چهره این منطقه خواهد داشت و این کار دشواری‌های مختلفی دارد اما در برنامه طرح تحول حاشیه شهر مشهد قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شورای شهر مشهد گفت: شورا بر اساس رای مردم شکل گرفته است، تعلیق و رفع تعلیق اعضای آن نیز براساس رای قضایی بوده است و نباید دخالتی در این موارد صورت پذیرد و در رابطه با تعلیق و رفع تعلیق اعضای شورا هم مبنای عمل، قانون، اسناد و آرای قضایی است.

image_2023-12-10_11-58-50

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از تشکل‌های دانشجویی و علمی حمایت لازم صورت می‌گیرد و آنان در موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای جایگاهی ویژه‌ و تاثیرگذار هستند.

نظری با اشاره به ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی اظهار کرد: پیش‌بینی ساخت هزار واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه فردوسی مشهد و ۶۰۰ واحد نیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است و کارها در حال پیگیری است.

وی با اشاره به این که براساس اعلامی که شده است مشهد رتبه اول کشوری در تماشای فیلم در سینماها را دارد اظهار کرد: هویت معنوی شهر مشهد اقتضائات خاص خود را دارد و مسوولان هنری و هنرمندان نیز به این شهر ارج می‌گذارند، اما اگر حاشیه ای در برخی اجراهای هنری وجود دارد باید توسط خود هنرمندان تدبیر شود.

استاندار خراسان رضوی گفت:واژه‌سازی‌هایی مانند نئوانقلابی یا مطالب مشابه آن برای برچسب زدن به افراد نباید ترویج شود زیرا ۲ جریان انقلابی و ضد انقلابی وجود ندارد و دسته بندی کردن افراد برای تفرق، کار اشتباهی است.

نظری افزود:پیش‌بینی‌ها نشان از حضور نسبی و خوب مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد و برای مشارکت و حضور بیشتر مردم نیز فعالیت می‌کنیم.

 

ارسال نظر