شناسه خبر: ۱۶۱۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد

معاون اول رئیس جمهور:

با نگاه ملی و اختیارات استانی، مشکلات حاشیه نشینی مشهد کاهش می‌یابد

پس از بازدید چندی پیش معاون اول رئیس جمهور از حاشیه شهر مشهد، در جلسه ای با حضور دکتر مخبر مشکلات این مناطق و اقدامات انجام شده در حوزه های زیرساختی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت و در جهت بهبود وضعیت موجود تصمیماتی اتخاذ شد.

 با نگاه ملی و اختیارات استانی، مشکلات حاشیه نشینی مشهد کاهش می‌یابد

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به تأکیدات صورت گرفته در خصوص حل مشکلات حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: در بازدید میدانی از این مناطق، مردم نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی، کمبود امکانات شهری و رفاهی داشتند که با وجود اقدامات خوب شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی در دو سال گذشته به نظر می‌رسد هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که استاندار خراسان رضوی، فرماندار و شهردار مشهد و همچنین سایر مسئولان و مقامات ارشد محلی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: شهر مشهد یک کلانشهر و محل رجوع بسیاری از داخل و خارج از ایران است و بنابراین باید با یک نگاه ملی و ارائه اختیارات و اعتبارات لازم مشکلات حاشیه نشینی را در این شهر کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه دولت به ظرفیت اجرایی و توان مدیریتی مدیران استانی برای حل مسائل حاشیه شهر مشهد کاملا اعتقاد و باور دارد، افزود: باید با مسئولیت استاندار، فهرستی از اختیارات مورد نیاز برای حل مشکلات این بخش از شهر و تدوین سندی برای جلوگیری از گسترش این مناطق تهیه و ارائه شود.

مخبر تأکیدکرد: آسیب شناسی برای جلوگیری از گسترش و ازدیاد حاشیه‌نشینی در شهر مشهد اهمیت اساسی دارد و باید در ادامه اجرای طرح تحول در حاشیه شهر مشهد مسکن، آب و فاضلاب و ساخت مدارس در اولویت قرار گیرد.

در این جلسه یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ضعف کارکرد و عدم حضور دستگاه های حاکمیتی و همچنین زمین و مسکن ارزان را از مهمترین دلایل رشد حاشیه شهر مشهد برشمرد و گفت: علیرغم اقدامات متنوع در حوزه های بهداشتی و سلامت، ورزشی، اشتغالزایی، مسکن و فرهنگی این بخش از شهر مشهد با برخی معضلات طی سالهای گذشته روبرو بوده است که با عزم جدی مدیران استانی و اجرای هرچه سریع تر طرح تحول شاهد توسعه و پیشرفت این منطقه تا پایان دولت سیزدهم خواهیم بود.

شهردار مشهد نیز با بیان اینکه در دولت کنونی 52 درصد بودجه عمرانی به حل مسائل حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته ، ادامه داد: با رویکرد اعتمادسازی و مشارکت مردم پروژه های زودبازده بر حسب نیازهای محلی طراحی و اجرایی شده و تاکنون بیش از هزار پروژه با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

 

ارسال نظر