شناسه خبر: ۱۶۲۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

سرقت از خودروها با تابلوی آموزش رانندگی در مشهد

اعضای باند سرقت از خودرو در مشهد بعد از دستگیری به بیش از ۶۰ فقره دزدی اعتراف کردند.

سرقت از خودروها با تابلوی آموزش رانندگی در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ رئیس پلیس مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری اعضای این باند سرقت به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: همزمان با تشدید مقابله با جرایم سرقت در مناطق مختلف شهر مشهد، نیرو‌های گشت نامحسوس کلانتری شفا هنگام گشت شبانه در حوزه استحفاظی در راستای حفاظت از اموال مردم به یک دستگاه پراید مشکوک شدند که یک دستگاه خودروی پی کی نیز در امتداد وی حرکت می‌کرد.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: همین رفتار ۲ راننده در ساعات اولیه بامداد، ظن افسران کارآزموده گشت‌های نامحسوس را برانگیخت و آن‌ها در تاریکی شب رانندگان ۲ خودرو را زیر نظر گرفتند. دقایقی بعد خودرو‌ها در خیابان یاس متوقف شدند و قصد داشتند تعدادی لاستیک خودرو را جابه‌جا کنند. در همین حال نیرو‌های انتظامی بی درنگ دو سوی خیابان را به محاصره درآوردند و به سراغ رانندگان مظنون به سرقت رفتند. وجود تابلوی آموزش رانندگی مربوط به یکی از آموزشگاه‌های معتبر راهنمایی و رانندگی نیز بر ظن افسران گشت افزود چراکه درآن ساعت بامداد، متقاضی برای آموزش حضور نداشت.

953797_782

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: یکی از رانندگان که مدعی بود در همین محل سکونت دارد، در حالی منزل را با اشاره دست به پلیس نشان داد که نیرو‌های انتظامی در بازرسی از داخل خودروها، تعداد زیادی لاستیک‌های زاپاس و جک، ابزار خودرو و ... را کشف کردند. در این شرایط وقتی یکی از ماموران زنگ منزل مورد اشاره را فشرد ناگهان مردی میان‌سال در را گشود و با ابراز ناراحتی از رفتار‌های پسر سابقه دارش مدعی شد که قصد داشته برای جلوگیری از جرایم بیشتر وی به کلانتری مراجعه کند! سرهنگ نگهبان خاطر نشان کرد: این گونه بود که دو متهم با مقادیر زیادی لوازم و قطعات خودرو‌های پژو ۲۰۶ به کلانتری انتقال یافتند و با نظارت مستقیم سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا) مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفتند.

رئیس پلیس با تجربه مشهد اضافه کرد: متهمان که در تنگنای سوالات فنی افسران دایره تجسس دست و پا می‌زدند، به ناچار دست از داستان سرایی برداشتند و راز دستبرد به صندوق عقب خودرو‌ها در مناطق جنوبی مشهد را فاش کردند.

وی با اشاره به اعترافات دو سارق جوان افزود: دو سارق که مدعی بودند طی دو ساعت گذشته به ۹ خودرو در اطراف بولوار وکیل آباد دستبرد زده اند، به بیش از ۶۰ فقره سرقت در مشهد اعتراف و اظهار کردند: «بیشتر سرقت‌ها را در مناطق مرفه نشین مشهد انجام داده ایم، چراکه آن‌ها به خاطر سرقت لاستیک زاپاس و یا اموال صندق عقب شکایت نمی‌کنند و از سوی دیگر نیز گاهی تا چند ماه حتی متوجه سرقت زاپاس خودرو نمی‌شوند!»

کلیددار امنیت مشهد ادامه داد: بررسی‌های پلیس درباره شگرد متهمان نشان داد که همسر مرد پراید سوار در یکی از آموزشگاه‌های معتبر رانندگی به عنوان مربی آموزش فعالیت می‌کند و شب هنگام که به خانه باز می‌گردد، همسر معتاد او با سوءاستفاده از تابلوی آموزش رانندگی و با همدستی یکی از دوستانش به خودرو‌های پژو ۲۰۶ هاچ بک در خیابان‌های اطراف بولوار وکیل آباد دستبرد می‌زند و درصورتی که تعداد دستبرد‌های آنان بیشتر شود، بخشی از اموال سرقتی را با خودروی پی کی به مخفیگاه خود انتقال می‌دهند و دوباره به خیابان باز می‌گردند. سرهنگ احمد نگهبان همچنین به سوابق متعدد اعضای این باند اشاره کرد و گفت: آن‌ها در کمتر از یک سال قبل از زندان آزاد شده اند و دوباره به جرایم خود در حالی ادامه می‌دهند که مدعی هستند رانندگان خودرو‌های پژو ۲۰۶ هاچ بک کمتر به محل قرار گرفتن زاپاس خودرو سر می‌زنند و نکات امنیتی را هم رعایت نمی‌کنند.

این مقام انتظامی که از زمان آغاز طرح گسترده مقابه با سارقان و مالخران در مشهد، به طور مستقیم به عملیات‌های شبانه و بامدادی پلیس نظارت دارد، به کشف اموال سرقتی زیادی از سارقان اشاره کرد و افزود: دو متهم ۳۵ و ۴۰ ساله با دستور قاضی پرونده روانه زندان شده اند، اما تحقیقات پلیس برای دستگیری مالخران و دیگر اعضای باند همچنان ادامه دارد.

سرهنگ نگهبان با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی عوامل انتظامی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها برای شناسایی مال‌باختگان نیز در خیابان‌های اطراف بولوار وکیل آباد مشهد آغاز شده است.

منبع: خراسان

 

 

ارسال نظر