شناسه خبر: ۱۶۱۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

تولیت آستان قدس رضوی:

«طوفان الاقصی» نشان داد که نابودی اسرائیل به ۲۵ سال هم نخواهد رسید

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حماسه‌ عظیم و غرورآفرین جوانان غیور فلسطینی نشان داد که ان‌شاءالله نابودی این رژیم حتی به ۲۵ سال هم نرسد.


«طوفان الاقصی» نشان داد که نابودی اسرائیل به ۲۵ سال هم نخواهد رسید

به گزارش مشهد فوری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضای اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و عراق که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به عملیات افتخارآفرین «طوفان‌الاقصی» گروه‌های مقاومت فلسطینی، اظهار کرد: حماسه‌ عظیم و غرورآفرین جوانان غیور فلسطینی طی روزهای اخیر نشان داد که آنچه امام راحل(ره) پیش‌بینی می‌کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.» قطعا محقق خواهد شد و ان‌شاءالله نابودی این رژیم حتی به ۲۵ سال هم نرسد.

وی افزود: اسرائیل هیچ‌گاه توان مقاومت نداشته و هیچ‌گاه جنگی نکرده است؛ اگر در دوره‌هایی نیز وارد نبرد شده، همیشه فرار به جلو برای پیشگیری از جنگ بوده، چون می‌داند قدرت جنگیدن ندارد. در جنگ ۶روزه ۱۹۶۷ اعراب با اسرائیل، هیچ‌گاه نبردی واقعی شکل نگرفت و آنچه اتفاق افتاد خیانت مزدورانی در ارتش مصر و برتری اطلاعاتی اسرائیل و پیشدستی این رژیم در بمباران پایگاه‌های هوایی و نابودی هواپیمای جنگی مصر بود.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: ضعف نظامی اسرائیل را پیش‌تر جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۳ روزه نشان داده بود و عملیات چند روز اخیر گروه‌های مقاومت فلسطینی ضعف اطلاعاتی اسرائیل را به نمایش گذاشت. امروز اسرائیل دیگر آن اسرائیلی نیست که بتواند با برتری اطلاعاتی مصر، اردن و سوریه را زمین‌گیر کند.

مروی ادامه داد: حزب‌الله تنها یک گروه است که ۳۳ روز با اسرائیل جنگید و در نهایت رژیم صهیونیستی بخشی از لبنان را آزاد و دست التماس برای مذاکره و آتش‌بس دراز کرد. اکنون باید اسرائیل را متوجه کرد که دیگر نمی‌تواند هرکجا بخواهد، شهرک بسازد یا فلسطینیان را دستگیر و به قتل برساند، صهیونیست‌ها باید روزی تقاص ۷۰سال خونخواری، جنایت، آدم‌کشی و کودک‌کشی علیه ملت مظلوم فلسطین را بدهند.

 وی با بیان اینکه عملیات روزهای اخیر جوانان مجاهد فلسطینی را طلیعه نابودی هرچه زودتر اسرائیل می‌دانیم، گفت: اتفاقات چند روز گذشته چشم‌انداز روشنی برای پایان رژیم پلید اسرائیل و رهایی مسلمانان منطقه از شر این غده سرطانی مایه فتنه، اختلاف و نقار است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری نخستین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر و منتخب دو کشور ایران و عراق در مشهد، اظهار کرد: برگزاری مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های علمی و فرهنگی بین دو کشور بزرگ ایران و عراق در جوار عالم آل محمد حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) را بسیار مبارک می‌دانیم و انتخاب مشهد برای این اجلاسیه را تحسین می‌کنیم.

مروی با اشاره به پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، عنوان کرد: کتابخانه‌ کهن آستان قدس رضوی که از مهمترین گنجینه‌های فرهنگی ایران و جهان اسلام است، دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و ده‌ها مؤسسه فرهنگی از جمله ظرفیت‌های خوب این آستان مقدس هستند که می‌توانند با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی عراق تبادلات علمی و فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی از همکاری با دانشگاهیان و اصحاب علم و فرهنگ عراق استقبال می‌کند، افزود: آستان قدس آماده انتقال تجربیات، همکاری و هم‌افزایی در حوزه‌های علمی، احیای تراث اسلامی، ترمیم و نگهداری کتب خطی، تبادل دانشجو، حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها خصوصا در حوزه زیارت و تقویت تعاملات بین دانشگاهی با کشور عراق است و در این حوزه به هیچ عنوان نگاه سوداگرانه و کاسب‌کارانه ندارد.

 

ارسال نظر