شناسه خبر: ۱۶۱۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

تامین امنیت پایدار در مرزها از اهداف رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ بود

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت:تجهیزات به کار رفته در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ توسط جوانان این کشور و شرکت های دانش بنیان ساخته شده است .

تامین امنیت پایدار در مرزها از اهداف رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ بود

به گزارش مشهد فوری؛ امیر سرتیپ رضا آذریان در نشست خبری تبیین و تشریح ابعاد و اهداف رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی محوری آجا که در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: این رزمایش با محوریت قرارگاه شمال شرق و با حمایت هیئت رئیسه نیروی زمینی ارتش در 3 و 4 آبان‌ماه در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد.

وی ارزیابی سطح توانمندی یگان‌های رزمی و نیروی زمینی ارتش، مرور تاکتیک‌های قبلی و بررسی تاکتیک‌های آینده بر اساس تجهیزات تسلیحاتی را از اهداف برپایی این رزمایش دانست و افزود: مواجه شدن با تهدیدات آینده و تامین امنیت پایدار در مرزهای جمهوری اسلامی ایران از اهداف دیگر این رزمایش بود.

امیر آذریان خاطرنشان کرد: تمام نیروهای نیروی زمینی با هم در یک منطقه حاضر شدند و با هماهنگی خوب و برنامه ریزی درست،اهداف از پیش تعیین‌ شده را انجام دادند که برای همگان بسیار مهم و ارزشمند بود،همچنین استفاده بیش از 200 بالگرد هوانیروز در یک زمان کوتاه بی‌نظیر بود که در عملیات های مختلف و در بدترین شرایط آب‌وهوایی حضور و شرکت کردند.

وی گفت: تجهیزات استفاده شده دارای چهار ویژگی دورزن و دقیق‌زن ، هوشمند بودند، قابلیت اتوماسیون شدن تجهیزات و شبکه‌محور شدن بود و اقداماتی که ما در محل رزمایش انجام می‌دادیم، در مشهد توسط نیروها مشاهده می‌شد. این رزمایش یک برنامه آموزشی و با هماهنگی در استان‌های کشور و همچنین برای مراکز آموزشی ما بود.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا از حضور یگان‌های نیروهای زمینی ارتش از چند استان کشور خبر داد و عنوان کرد: قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق طراحی عملیات را با تدابیر هیات رئیسه نیروی زمینی ارتش انجام و همچنین یگان‌های متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش، یگان‌های زرهی، مکانیزه هجومی، توپخانه، موشکی، پهپادی، جنگ الکترونیک، یگان قدرتمند هوانیروز نیروی زمینی، کل سامانه‌های سایبری اطلاعات و عملیات و مهندسی، پشتیبانی، خدمات رزمی و فاوا ویگان‌های واکنش سریع و هوابرد نیز که نقش بسیار مهمی داشتند نیز شرکت کردند.

امیر سرتیپ آذریان خاطرنشان کرد: موشک فتح 360 که بیش از 180 کیلومتر و  موشک فجر 5، با 110 کیلومتر برد، موشک‌های دهلاویه، موشک‌های الماس و موشک شفق از جمله تجهیزات استفاده‌شده بود.

وی درخصوص برنامه‌ها و پیشرفت‌های جدید نیز اضافه کرد: برد موشک‌های هوانیروز در گذشته 3 کیلومتر بود که اکنون به 20 کیلومتر رسیده و می‌تواند بالگرد دشمن را هدف قرار دهد، همچنین موشک‌های سامانه مجید، موشک ضدپهپادی است که در کوتاه‌ترین زمان اولین موشک را به هدف زد. موشک توپخانه بصیر هوشمند است و برای اولین بار نقطه هدف را به طور کاملا دقیق زد که بی‌نظیر بود همچنین سامانه‌های پدافندی که در این رزمایش استفاده کردیم، سامانه پدافندی پهبادی فاتح و پرسه‌زن سینا بود. پهپادهای انتحاری آرش و موشک‌های زمین‌پایه نیز در رزمایش مورد استفاده قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در خصوص روحیه نیروهای عملیات رزمایش که با ولایت‌مداری، سلحشوری ، دلاورمردی و جسارت از سرباز تا افسران و درجه‌داران همه حضور داشتند گفت: ارزیابان قرارگاه مرکزی خاتم عملیات را ارزیابی کردند و بر اساس ارزیابی ما، موفقیت رزمایش بسیار خوب و در سطح عالی با تجهیزاتی که برای اولین بار استفاده شد به نحو بسیار خوبی به اهداف خود اصابت کرد. در این رزمایش هیچگونه حادثه و سانحه ای خوشبختانه اتفاق نیفتاد.

امیرآذریان با بیان این مطلب که هدف یگان‌های مهندسی نیروی زمینی ارتش انهدام دشمن به طور کامل است که در این رزمایش کار خود را به خوبی انجام دادند، اظهار کرد: در کنار نیروهای مهندسی، نیروهای واکنش‌سریع، عملیات سریع و غافلگیرانه انجام دادند و دشمن فرضی را منهدم کردند.

 

ارسال نظر