شناسه خبر: ۱۶۱۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری:

دهم آبان ماه، آخرین فرصت ثبت ایده در اولین رویداد ملی حاشیه شهر مشهد/ مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از پژوهشگران کشور در این رویداد

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، از امکان ثبت ایده در اولین رویداد ملی تبلور ایده ها و خلق فرصت ها در محلات حاشیه شهر مشهد تا دهم آبان ماه خبر داد.

دهم آبان ماه، آخرین فرصت ثبت ایده در اولین رویداد ملی حاشیه شهر مشهد/ مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از پژوهشگران کشور در این رویداد

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، محمود عبداله زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه افسار گسیخته حاشیه نشینی در کلانشهر مشهد و به تبع آن بروز معضلات و چالش های متعدد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و... در این مناطق طی سال های اخیر به یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیریت شهری تبدیل شده و با انجام اقدامات گوناگون تلاش می شود تا با اجرای طرح ها و پروژه های گوناگون توسعه متوازنی در این مناطق صورت پذیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات در کاهش معضلات این مناطق، استفاده از خرد جمعی و مشارکت خود ساکنان است؛ که در این راستا، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اقدام به برگزاری اولین رویداد ملی تبلور ایده ها و خلق فرصت ها در محلات حاشیه شهر مشهد کرد.

عبداله زاده افزود: در این رویداد ملی، متخصصان، پژوهشگران، دانشجویان و اساتید رشته های گوناگون نظیر شهرسازی، اقتصاد و... در قالب گروه های تخصصی به ارائه پیشنهادات برای بهبود وضعیت کالبدی، اقتصادی و اجتماعی ۵ محله هدف شامل محله شهید بهشتی، محله شهید باهنر، محله خواجه ربیع، محله گلشهر و محله خلج می پردازند.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ پژوهشگر و متخصص از سراسر کشور در قالب بیش از ۴۰ تیم تخصصی در این رویداد ثبت نام کرده اند و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تیم های شرکت کننده و سایر علاقمندان به شرکت در این رویداد می توانند تا پایان روز دهم آبان ماه با مراجعه به درگاه اینترنتی رویداد به نشانی regeneration-mshd.ir و یا وب سایت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد به نشانی bazafarini.mashhad.ir نسبت به ثبت نام و ارائه ایده خود اقدام کنند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، شرکت کنندگان در بازه زمانی ۱۰ الی ۱۵ آبان ماه نیز امکان ویرایش ایده های خود را دارند و پس از اتمام بازه زمانی ثبت نام ایده و ویرایش نهایی، مرحله داوری اولیه آثار آغاز خواهد شد و پس از داوری نهایی، به ۳ گروه برگزیده این رویداد، به ترتیب ۸۰ میلیون تومان، ۵۰ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان اهدا می شود.

 

ارسال نظر