شناسه خبر: ۱۶۱۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری:

دفاتر تسهیلگری بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، از انعقاد تفاهمنامه مشترک میان سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و دبیرخانه شهر ترمیمی به نمایندگی از معاونت محیط زیست و خدمات شهری با هدف توسعه رویکرد و روش های ترمیمی در سطح محلات کم برخوردار شهر و با استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیلگری خبر داد.

دفاتر تسهیلگری بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی

به گزارش مشهد فوری؛ محمود عبداله زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شناسایی ۶۹ محله هدف بازآفرینی در محلات حاشیه شهر مشهد، راه اندازی دفاتر تسهیلگری در این محلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ دفاتری که با ارتباط مستمر میان ساکنان و نهادهای اجرایی، علاوه بر تدوین سند توسعه محلی به منظور بهبود کیفیت کالبدی، اجتماعی و اقتصادی محلات هدف، نقش بسیار مهمی در ارتباط سازنده میان ساکنان این محلات و نهادهای اجرایی دارند.

وی ادامه داد: استقرار این دفاتر در این محلات و ارتباط نزدیک با شهروندان باعث شده تا ظرفیت های بسیار مناسبی در این دفاتر ایجاد شود که یکی از این ظرفیت ها، استقرار شوراهای حل اختلاف به منظور کاهش منازعات و اختلافات میان ساکنان، و ساکنان با دستگاه های اجرایی است.

عبداله زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ دفتر تسهیلگری، تدوین و ابلاغ سند توسعه در ۲۶ محله را بر عهده دارند و در ۴ دفتر تسهیلگری با پوشش ۶ محله، شوراهای حل اختلاف مستقر هستند که براساس این تفاهمنامه در تلاشیم تا طی ماه های آینده این شوراها در غالب دفاتر تسهیلگری سطح شهر مستقر شوند.

وی افزود: تجربیات سال های گذشته حاکی از آن است که شوراهای حال اختلاف مستقر در این دفاتر، نقش بسیار مهمی در کاهش تخلفات ساکنان در حوزه شهری و اختلافات میان ساکنان داشته است و استفاده مناسب از این ظرفیت می تواند در بهبود شرایط زندکی ساکنان این محلات موثر باشد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری افزود: براساس تفاهمنامه مشترک میان این سازمان و دبیرخانه شهر ترمیمی، به نمایندگی از معاونت خدمات شهری، دفاتر تسهیلگری مستقر در محلات بازآفرینی حاشیه شهر مشهد به عنوان بازویی توانمند در کاهش تخلفات و جرائم شهری مشارکت خواهند داشت و شوراهای حل اختلاف بنا بر ضرورت در آنها ایجاد خواهد شد.

عبداله زاده در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این تفاهمنامه مشترک علاوه بر اجرای روش های ترمیمی و مشارکت خود ساکنان در حل منارعاتشان، نقش بسیار مهمی در کاهش پرونده های قضایی ارجاع شده به دستگاه قضایی دارد.

 

ارسال نظر