شناسه خبر: ۱۶۲۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد

فعالیت یک هزار و ۵۷۲ شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات در خراسان رضوی، گفت: یک هزار و ۵۷۲ شعبه اخذ رای در سطح استان خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ فعال هستند.

فعالیت یک هزار و ۵۷۲ شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ حسن امیری در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار‌ داشت: یک هزار و 572 شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی در انتخابات 1402 فعال است.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی بعد از تهران دومین و بزرگترین حوزه انتخابی را دارد، خاطرنشان‌ کرد: در انتخابات مجلس 1402 با شهرستان فاروج 4 هزار و 672 شعبه اخذ رای را داریم و تعداد کل شعب در خراسان رضوی 4 هزار 572 است.

رئیس  کمیته فناوری اطلاعات خراسان رضوی افزود: 3587 مورد از این تعداد صندوق ثابت و هزار و چهل سیار بوده که 1805 شعبه روستایی و مابقی شهری است.

امیری بیان کرد: کمیته فناوری خدمات خوبی برای تبیین مشارکت مردمی در 34 شهرستان انجام داده است که در همین راستا از اوایل بهمن دو گروه هفت نفره به تهران اعزام شدند و در دو روز آموزش‌های لازم را دیدند و پس از آن مسئولیت آموزش فناوری شهرستان را بر عهده گرفتند.

رئیس‌کمیته فناوری خراسان رضوی ادامه داد: برای هر شعبه 2 نفر کاربر رایانه، احراز هویت را برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه 12 هزار نفر از عوامل اجرایی آموزش های لازم را دیدند، متذکر شد: واجدین شرایط اخذ رای امسال با ارائه 5 مدرک هویتی می‌توانند رای بدهند و شناسنامه‌ها ممهور به مهر نمی‌شوند.

امیری، پوشش انتخاباتی را مهم خواند و گفت: شعب ما دائما با وزارت کشور از طریق Dailup و Atm ارتباط دارند، در سطح خراسان رضوی تنها 23 شعبه در سطح عالی نیستند، با این حال این شعب نیاز ما را برآورده می‌کنند و سایر شعب در سطح عالی هستند.

رئیس فناوری اطلاعات خراسان رضوی، افزود: معاندین سعی بر نفوذ به سیستم‌های انتخاباتی دارند، اما تمام سیستم‌ها را تقویت کرده ایم و از توکن‌های روی سیستم سخت افزاری برای امنیت بالاتر استفاده شده و تمام اقدامات لازم برای امنیت صورت گرفته است؛ارتباط فرمانداری و استانداری روی فیبر نوری 20 بخشداری مجهز شدند و فیبر نوری دیگر بخشداری‌ها در حال انجام است.

امیری به اقدامات این نهاد اشاره کرد و بیان داشت: سه مانور با 190 دستگاه در استان در بهمن ماه و روز جمعه گذشته برای احراز صورت گرفته است که 244دستگاه در این مانور شرکت داشتند البته تمام دستگاه های احراز هویت از بستر اینترنت استفاده نمی‌کنند و در بستر atm هستند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تمام اطلاعات ثبت احوال روی دستگاه وجود دارد و وقفه‌ای در اخذ رای بوجود نخواهد آمد.

 

ارسال نظر