شناسه خبر: ۱۶۲۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

دانش آموزان برای اولین بار در کشور ناظر صندوق های رای می شوند

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در نشست خبری استودیو انتخاباتی استانداری خراسان رضوی از حضور دانش‌آموزان به عنوان ناظران صندوق‌های رأی برای اولین بار در کشور خبر داد.

دانش آموزان برای اولین بار در کشور ناظر صندوق های رای می شوند

به گزارش مشهد فوری؛ شوشتری از فعالیت‌های گسترده اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای ترویج فرهنگ انتخابات و تشویق دانش‌آموزان به حضور در پای صندوق‌های رأی سخن گفت. وی با اشاره به طرح «میدان ۱۴۰۲» اظهار کرد: در این طرح، ۲۰ هزار دانش‌آموز به عنوان فرمانده قرارگاه‌های تربیتی در مدارس استان خراسان رضوی انتخاب شدند. این دانش‌آموزان موظف شدند که با ۴۰ تا ۵۰ دانش‌آموز هم‌سن و سال خود ارتباط برقرار کرده و برنامه‌های تبیینی و تشویقی برای حضور در انتخابات برگزار کنند.

وی همچنین از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: دانش‌آموزان در این جلسات به طور مستقیم با استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ۲۰۰ هزار نشریه برای راهنمایی و هدایت فرهنگیان در زمینه انتخابات تهیه و توزیع شده است. وی افزود: هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی آمادگی خود را برای برپایی ایستگاه‌های سلامتی در اطراف حوزه‌های انتخابیه اعلام کرده‌اند. وی همچنین بیان کرد: بیش از ۵ هزار دانش‌آموز خبرنگار در روز انتخابات در سر صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد و روایتگر حضور پرشور مردم در این عرصه مهم خواهند بود.

شوشتری در پایان از حضور دانش‌آموزان به عنوان ناظران صندوق‌های رأی خبر داد و گفت: این اقدام برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و نشان‌دهنده شور و نشاط دانش‌آموزان خراسان رضوی در انتخابات است.

 

ارسال نظر